Öğrenme sürecinin önemli bir parçası olan motivasyonun öğrencilerin olumsuz davranışlarına etkisinin öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Dilci, Tüncay | |
dc.contributor.author | Polat, Tuğba | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:53:51Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:53:51Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-06-05 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/599401 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, olumsuz davranışlar üzerinde motivasyonun rolünü belirlemeye yönelik ortaokul öğrencilerinin görüşlerini almak amaçlanmış ve çalışmada likert tipi beş seçenekli ölçek kullanılmıştır. Bu çalışma, nicel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı, tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini, Nevşehir il merkezi ve Acıgöl ilçe merkezinde yer alan ortaokullarda okuyan öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise Nevşehir il merkezi ve Acıgöl ilçe merkezinde yer alan ortaokullardan tesadüfi örnekleme yöntemiyle seçilmiş 10 ortaokulda öğrenim gören 856 tane öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında öğrencilere yöneltilen ölçek sorularından elde edilen veriler, SPSS 22.0 programı ile değerlendirilmiştir. Araştırmada kullanılan ölçekte öğrenci görüşlerini belirlemek için betimsel istatistik tekniklerinden frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve standart sapma kullanılmıştır. Ayrıca bazı değişkenler açısından katılımcıların görüşleri arasında fark olup olmadığını belirlemek için parametrik testlerden bağımsız gruplar için t-testi , tek yönlü varyans analizi (anova) uygulanmış, anova testindeki anlamlı farklılaşmanın hangi alt gruplar arasında olduğunu belirlemek için ise; Post- Hoc Tukey (LSD) testi uygulanmıştır. Sonuç olarak öğrencinin motive olduğu durumlarda olumlu davranışlara; motivasyonun düşük olduğu durumlarda ise olumsuz davranışlara eğilimin daha fazla olduğu belirlenmiştir. Ayrıca fark testlerinin sonucuna göre demografik özelliklerden bazılarına ait alt gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunurken, bazılarında bu fark bulunmamıştır. Öğrenme ortamlarında ortaya çıkan olumsuz davranışları ortadan kaldırmak, bu davranışları önlemekten daha zordur. Bu nedenle öğrenciyi olumsuz davranışlara iten sebepler çok iyi belirlenmeli ve bu doğrultuda davranış ortaya çıkmadan önce gerekli önlemler alınmalıdır. Davranışlar üzerinde motivasyonun etkili bir faktör olduğu bilindiğine göre, öğrencileri motive etme yolları çok iyi bilinmeli ve öğrenciyi motive etme süreci etkili bir şekilde yönetilmelidir. Böylece öğrenci davranışlarının istenen yönde şekillendirilmesi sağlanacak ve istenmeyen davranışların da önüne geçilebilecektir.Anahtar Sözcükler: Öğrenme, Motivasyon, İçsel Motivasyon, Dışsal Motivasyon, Olumsuz (İstenmeyen) Davranış | |
dc.description.abstract | On this study,it is aimed to get the opinions of the middle schooled students to determine the role of motivation on negative behaviors and the five optional likert scale has been applied.This is a descriptive study in screened model using qualitative research methods.The population of the study is composed of the students who are in the city center of Nevşehir and Acıgöl district in the middle schools.The sample of study is consisted of 856 students selected from ten middle schools in the city center of Nevşehir and Acıgöl district using randomly sampling method. Within the scope of the research ,the data obtained from the scale questions directed to students were evaluated by SPSS 22.0 program. The Frequency,percentage values, arithmetic average and Standard deviation of descriptive statistical techniques were used to determine the students views used on scale in the study.In addition,in order to determine whether there is a difference between the opinions of participants in terms of some variables, t-test univariate analysis of variance(anova) was applied for the groups independent from the parametric tests ,however Post-HocTuket(LSD) test was used to determine the subgroups having the significant differences in anova testing.In conclusion,it is determined that when the student is well motivated , good behaviour tendency occurs while there is tendency towards negative behaviors in cases of low motivation. There have also been statistically differences in the subgroups of some of the demographic characteristics according to the results of the differences on the other side there have been no differences . Eliminating negative unwanted behaviors in learning process is more difficult than avoiding these behaviors. For this reason, the reasons that cause the student to behave badly must be known very well and precautionary warnings should be taken before behavior arises.As motivation on behavior is known to be an effective factor,the ways to motivate the students have to be well kown and the process of motivating the student should be effectively managed. Key words: Learning,motivation, internal motivation, extrinsic motivation, negative (unrequested) behavior. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğrenme sürecinin önemli bir parçası olan motivasyonun öğrencilerin olumsuz davranışlarına etkisinin öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | The evaluation of the effect of motivation which is an important part of learning process on students' negative behaviors according to students' opinions | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-05 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Learning process | |
dc.subject.ytm | Behavior of student | |
dc.subject.ytm | Negative social behavior | |
dc.subject.ytm | Opinions of students | |
dc.subject.ytm | Unwanted student behavior | |
dc.identifier.yokid | 10027142 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 552680 | |
dc.description.pages | 111 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |