Matematik dersinde başarı ve başarısızlık ile ilgili öğrenci, öğretmen ve veli görüşleri
dc.contributor.advisor | Bütün, Mesut | |
dc.contributor.author | Gültepe, Tuğba | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:53:49Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:53:49Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-06-04 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/599381 | |
dc.description.abstract | Akademik başarı söz konusu olduğunda öğrencilerin matematik dersindeki başarısı genellikle ön plana alınmaktadır. Gerek ülkemizde gerekse dünyada; matematik dersinde başarının ne anlama geldiği, bu derste nasıl başarılı olunacağı, matematik dersindeki başarısızlığın nasıl aşılacağı sorularına verilecek cevaplar matematik eğitimi açısından büyük önem taşımaktadır. Bu sorulara öğrenci, öğretmen ve velilerin bakış açıları merkeze alınarak verilecek cevapların öğrencilerin matematik dersinde daha başarılı olmaları için önem taşıdığı düşünülmektedir. Bu araştırmanın amacı matematik dersindeki başarısızlığın nedenlerini öğrenci, öğretmen ve veli görüşleri açısından incelemektir. Bu araştırmada fenomonolojik araştırma yöntemi benimsenmiştir. Araştırmanın katılımcıları, Sivas il merkezinde ilk, ortaokul ve lise düzeylerinden 6 öğrenci, bu öğrencilerin velileri ve 3'ü öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri öğrenci, öğretmen ve velilerle yapılan mülakatlar aracılığıyla toplanmıştır. Toplanan veriler detaylı bir içerik analizine tabi tutulmuş ve bu analizler sonucunda öğrencilerin matematik dersi başarısı ve başarısızlıklarının nedenleriyle ilgili öğrenci, öğretmen ve veli görüşlerinde ortak noktalar belirlenerek genel temalara ulaşılmıştır. Her üç katılımcı grubu için, matematikte başarının hedefe ulaşmak olarak değerlendirildiği ve başarıda cinsiyet, arkadaş çevresi, öğretmen ve aile faktörlerinin etkisinin önemli olduğu ortaya çıkmıştır. Matematik dersinde başarılı olmak için sıkı çalışmak gerektiği ve dersi sevmenin olumlu etkisinin olduğu çalışma sonucunda ulaşılan diğer ortak temalardır. Çalışmadan elde edilen bu sonuçlar ışığında, hem öğrencilerin matematik dersi başarılarını artırmaya hem de gelecekte bu yönde yapılacak araştırmalara yönelik öneriler ortaya konulmuştur. | |
dc.description.abstract | The success of students in mathematics is generally emphasized when academic achievement is concerned. the answers to the questions about the success of the mathematics lesson, how to succeed in this course, and how to overcome the failure in the mathematics lesson are of great importance in terms of mathematics education. It is thought that the answers to these questions by taking the point of view of the students, teachers and parents are important for the students to be more successful in mathematics course. The aim of this study is to examine the reasons of the failure of the mathematics course in terms of the views of students, teachers and parents.In this study, fenomonological research method has been adopted. The participants of the study consisted of 6 students from the primary, secondary and high school levels in the city center of Sivas, the parents of these students and 3 teachers. The data were collected through interviews with students, teachers and parents. The collected data is subjected to a detailed content analysis and as a result of these analyzes, the common themes of the students', teachers' and parents' opinions about the reasons for the success and failures of the students were determined and general themes were reached. For each three groups of participants, it was found that success in mathematics was considered as achieving the goal and the effect of gender, friends, teacher and family factors on success was important. Another common theme of the study is that it is necessary to work hard to be successful in the course of mathematics and to love the lesson is a pozitive effect. In the light of the results obtained from the study, suggestions were made to increase students' mathematics achievement and to make researches in this direction in the future. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Matematik | tr_TR |
dc.subject | Mathematics | en_US |
dc.title | Matematik dersinde başarı ve başarısızlık ile ilgili öğrenci, öğretmen ve veli görüşleri | |
dc.title.alternative | Student, teacher and parent opinions about success and failure in mathematics course | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-04 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10139839 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 622558 | |
dc.description.pages | 95 | |
dc.publisher.discipline | Matematik Eğitimi Bilim Dalı |