Show simple item record

dc.contributor.advisorErsoy, Mustafa
dc.contributor.authorTopdaği, Mine
dc.date.accessioned2021-05-07T08:53:48Z
dc.date.available2021-05-07T08:53:48Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-06-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/599373
dc.description.abstractBilim ve teknoloji alanlarındaki hızlı gelişim bilginin sürekli yenilenmesine, değişmesine neden olmaktadır. Bilginin hızına yetişebilen bireyler yetiştirilmesi için eğitim sistemlerinde düzenleme ve yenilikler yapılmalıdır (Gencel, 2013). Hayat boyu öğrenme; örgün ve yaygın eğitim kurumlarında kazandırılan temel bilgi ve beceriler dışında bireyin kendi öğrenme sorumluluğunu alabilmesini, öğrenme yollarını kullanabilmesini, bilgiye ulaşmasını, yeni bilgiler üretebilmesini ve bu öğrenme etkinliklerini hayatı boyunca sürdürebilecek yeterlilikte olmasını gerektirir. Hayat boyu öğrenme hakkında yapılan çalışmalar öğretmen adayları ve yetişkinlere ilişkin fakat temelde bakıldığında hayat boyu öğrenme alışkanlık haline gelmesi gereken becerilerin geliştirilmesini içerir ve alanda çocuklarda hayat boyu öğrenmeyi geliştirmeye yönelik çalışma olmadığı görülmektedir. Hayat boyu öğrenmede öğrenmeyi öğrenme ve var olan bilgi birikimini geliştirme alışkanlıklarının erken yaşlarda geliştirilmesinin önemi hakkında bilgi; yetişkinlere hayat boyu öğrenme fırsatları sunuluyor fakat küçük yaşlarda bu alışkanlığı kazandırmak daha başarılı nesiller gelişmesini sağlayacaktır. Bu araştırmada, ortaokul öğrencilerinin hayat boyu öğrenme tutumlarını olumlu yönde etkileyeceği düşünülerek geliştirilen çeşitli etkinlikler uygulanmıştır. Uygulanan etkinliklerle bilgiye ulaşmak için bilişim teknolojilerinden yararlanma yeterliliklerini geliştirici yöndedir. Ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin bilişim teknolojileri kullanım becerilerini geliştirmeleri ve bilgiye ulaşma yollarını geliştirmeleri amaçlı yapılan etkinlikler öncesi ve sonrası hayat boyu öğrenme tutum ölçek puanları arasındaki değişim incelenmiştir. Bu araştırma, deneme modelinde bir çalışmadır. Deneme öncesi modellerden, tek grup ön test – son test modeli seçilmiştir. Tek grup ön test – son test modelinde gelişi güzel seçilmiş bir gruba bağımsız değişken uygulanmıştır, uygulama öncesi ve sonrası ölçümler yapılmıştır.
dc.description.abstractThe rapid development of science and technology causes the information to be constantly renewed and changed. In order to educate individuals who can reach the speed of information, arrangements and innovations should be made in the education systems (Gencel, 2013). Lifelong learning; Apart from the basic knowledge and skills acquired in formal and non-formal education institutions, it requires the individual to be able to take responsibility for their own learning, to use learning paths, to reach information, to produce new information and to be able to carry out these learning activities throughout his life. Studies on lifelong learning involve the development of skills that need to become a lifelong learning habit for teacher candidates and adults, but on the basis of it, and it appears that there is no study aimed at improving lifelong learning in children. Knowledge of the importance of learning to learn in lifelong learning and the development of existing habits of knowledge at an early age; adults are offered lifelong learning opportunities, but at a young age, this habit will lead to the development of more successful generations.In this research, various activities that are developed by considering that secondary school students will have a positive effect on lifelong learning attitudes have been applied. It is in the direction of improving the competences of using information technologies in order to reach information through applied activities.The change between the pre- and post-life lifelong learning attitude scale scores of the 6th grade students in order to improve their skills in using information technologies and to improve their access to information were examined.This research is a study in the trial model. The pre-test - post-test model was chosen from the pre-trial models. In the single group pre-test - post-test model, an independent variable was applied to the selected group.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin bilişim teknolojileri kullanımının hayat boyu öğrenme tutumlarına etkisi
dc.title.alternativeThe use of information technologies of secondary school studentsthe effect of lifetime on learning attitudes
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-09
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMetacognitive
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmLifelong learning
dc.subject.ytmInformation technology course
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.subject.ytmEducation technology
dc.identifier.yokid10173086
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityCUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid552795
dc.description.pages74
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess