Ses eğitiminde diksiyon eğitiminin eksikleri üzerine bir çalışma
dc.contributor.advisor | Bulut, Mustafa Hilmi | |
dc.contributor.author | Saritaş, Hasan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:53:47Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:53:47Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-06-19 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/599371 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada ortaokul öğrencilerinin müzik derslerinde almış oldukları diksiyoneğitimi araştırılmıştır. Çalışmanın amacı, ortaokullarda müzik dersi alan öğrencilerinTürkçe'yi düzgün kullanabilme, sözcükleri doğru telaffuz edebilme ve çocuk şarkılarındakisözlerin kullanımı yoluyla diksiyonlarını geliştirebilmelerini sağlamaktır.Araştırma betimsel niteliktedir. Problemi belirlemek ve problemle dolaylı ya dadolaysız şekilde ilgili kaynaklara ulaşarak, problemin çözümüne nitel olarak katkı sağlayacakbilgileri toplamak için literatür taraması yapılmıştır. Araştırmada kullanılan veri toplamaaracı, 2017-2018 öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilköğretim okullarından biriolan Sivas merkez köyde bulunan Yıldız Ortaokulu'ndaki 12 öğrenciye uygulanmıştır.Öğrencilerin diksiyon eksikliklerini gidermek (konuşma becerilerini geliştirmek) amacıyla 5hafta süren gevşeme, duruş, solunum, rezonans, fonasyon, artikülasyon konularını içeren seseğitimi çalışmaları uygulanmıştır. Bireysel olarak verilen ses eğitimi çalışmaları sonrasındauygulanan ses eğitimi dersinin etkililiğine ilişkin ortaokul öğrencilerinin görüşlerini almaküzere yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Çalışmaya ilişkin veriler bilgisayaraaktarılmıştır. Görüşmelerden elde edilen nitel verilerin analizinde ise içerik analizi yöntemikullanılmıştır.Sonuç olarak ses eğitimi çalışmalarının ortaokul öğrencilerinin diksiyon eksikliklerinigidermeye (konuşma becerilerine) yönelik olumlu yönde etkisi olduğu ve bu konudakifarkındalıklarına katkısı olduğu görülmüştür. Bu sonuçlardan yola çıkarak ses eğitimiçalışmaları uygulanarak ortaokul öğrencilerinin diksiyon eksikliklerini gidermeye (konuşmabecerilerinin geliştirilmesine) yönelik önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Ses Eğitimi, Diksiyon Eğitimi, Çocuk Şarkıları, OrtaokulÖğrencileri. | |
dc.description.abstract | In this study, the diction training of the secondary school students was investigated. Theaim of the study is unable the students in the junior high school music lessons to improvetheir diction by using the Turkish properly, pronouncing the words correctly and using thelyrics in children's songs. The Secondary School sample of the study is composed by YıldızOrtaokulu.The research is descriptive. Liverature scannig was made for determining the problemand gathering informations which contribute the solution of the problem qualitatively byreaching sources of the problem directly or indirectly. Collecting information which wasmade in the research, was applied to 12 students who study in the Yıldız middle school whichis connected to Ministry of Education in 2017-2018 teaching years and is incenter village ofSivas. Voice training studies which inculude the issues of relaxation, stance, respiratory,resonance, phonation, articulation and longs 5 weeks have been applied for disqualifying ofstudents' diction (improving speaking skills). Semi-structured interview form has been usedfor taking opinions of middle school students about efficacy of voice training lesson whichhas been applied after sound education studies individually. The study data was transferred tocomputer. Content analysis method was used in analyzing qualitative data which wasobtained from interviews.As a result, it was sees that the sound education studies had a positive effect on theelimination of diction (speaking skills) middle school students. Based on these results, soundtraining studies were conducted and suggestions were made to eliminate diction (improvingspeaking skills) in secondary school students.Keywords: Secondary School, Music Education, Diktation, Children Songs, VoiceTraining, Diction Training, Middle School Students. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Ses eğitiminde diksiyon eğitiminin eksikleri üzerine bir çalışma | |
dc.title.alternative | A study about elocution deficiencies on voice tranining | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-19 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10172280 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 624578 | |
dc.description.pages | 79 | |
dc.publisher.discipline | Müzik Eğitimi Bilim Dalı |