Show simple item record

dc.contributor.advisorBulut, Mustafa Hilmi
dc.contributor.authorGöksügür, Kübra
dc.date.accessioned2021-05-07T08:53:46Z
dc.date.available2021-05-07T08:53:46Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-04-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/599360
dc.description.abstractÖZETGÖKSÜGÜR, Kübra. Milli Eğitim Bakanlığı Ortaokul Müzik Müfredatının Müzik Öğretimi ve Yeterlilikleri Bağlamında Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Sivas, 2019.Dili ve dini ayrı insanları aynı ezgide birleştirecek güce sahip olduğu ve insandan insana uzanan evrensel bir dil oluşturduğu düşüncesi ile müziğe tüm sanat dalları içinde farklı bir ayrıcalık tanınmakta müzik eğitimine ayrı bir önem verilmektedir. Türkiye'de de müzik eğitimine özellikle Cumhuriyet'in kuruluşuyla birlikte önem verilmiş ve müzik eğitimi farklı ve yeni bir içerik kazanmıştır. Ancak halen müzik müfredatlarının ve eğitiminin çeşitli sorunlara sahip olduğu bilinmektedir. Dolayısıyla bu araştırmanın temel amacını Milli Eğitim Bakanlığı ortaokul müzik müfredatı hakkında, müzik öğretimi ve yeterlilikleri bağlamında öğretmen görüşlerinin incelenmesi oluşturmuştur. Çalışmanın evrenini Tokat il merkezindeki ortaokullarda görev yapan müzik öğretmenleri meydana getirmektedir. Çalışmanın örneklemini ise evren içerisinden basit rastgele (seçkisiz) örnekleme yöntemi kullanılarak ulaşılan toplam 30 müzik öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmanın verileri, iki bölümde toplam 26 sorudan oluşan veri toplama anketi ile toplanmıştır. Toplanan verilerin analizinde Sosyal Bilimciler için İstatistik Programı (SPSS 25.0) kullanılarak nicel analiz yöntemi kullanılmıştır. Bu kapsamda ortalama, standart sapma, ortanca (medyan) ve mod gibi tanımlayıcı istatistik ölçüleri ile ilişkisiz örneklemler t-testi ve varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Çalışma sonucunda öğretmenlerin müfredat ile ilgili beğeninin oranı genel olarak %40 düzeyinde olduğu bulunmuştur. Öğretmenlerinin Milli Eğitim Bakanlığı ortaokul müzik müfredatı hakkındaki görüşlerinin beklenen düzeyde olumlu olmadığı ortaya çıkmıştır. Öğretmenler müfredatın özellikle sunduğu bilgilerin çeşitliliğini, pratiğe ve dolayısıyla kalıcılığa dönük olma durumunu, sıralamasını ve uygulama için öngördüğü süreler ile ilgili olarak olumsuz görüşler belirtmektedirler. Ayrıca, öğretmenlerin değerlendirmelerinin cinsiyet, yaş ve mesleki kıdeme göre anlamlı bir farklılığa sahip olmadığı tespit edilmiştir (p>0,05).Anahtar Sözcükler:Müzik eğitimi, ortaokul müzik müfredatı, öğretmen görüşleri.
dc.description.abstractABSTRACTGÖKSÜGÜR, Kübra. Analysis of Teachers' Opinions in the Context of Music Teaching and Qualifications of Secondary School Music Curriculum, Master's Thesis, Sivas, 2019.With the idea that music has a power to unite separate people of different language and religion in the same tune and create a universal language that extends from person to person, a different distinction is given to music among all art branches. Also, a particular importance has been given to music and music education has gained a new and different content in Turkey especially after the foundation of Republic. However, it is already known that music curricula and education have various problems. Therefore, the main purpose of this study was to examine teachers' opinions in the context of music education and competences in the Ministry of National Education's secondary school music curriculum. The population of the study consists of music teachers working in secondary schools in Tokat city center. The sample of the study consisted of a total of 30 music teachers selected from the population using simple random sampling method. The data of the study was collected by a data collection questionnaire consisting of 26 questions in two parts. In the analysis of collected data, quantitative analysis method was used by using Statistical Program for Social Scientists (SPSS 25.0). In this context, descriptive statistics such as mean, standard deviation, median, mode, t-test and variance analysis (ANOVA) were used. As a result of the study, it was found that the ratio of teachers' appreciation about the curriculum was generally at the level of 40%. So, it was concluded that the teachers' opinions about the secondary school music curriculum were not positive at the expected level. Teachers express negative opinions about the diversity of the information offered by the curriculum, the status of being oriented towards practice and therefore permanence, and the duration of the application. In addition, it was determined that teachers' evaluations did not have a significant difference according to gender, age and seniority (p> 0.05).Key WordsMusic education, secondary school music curriculum, teacher opinions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleMilli Eğitim Bakanlığı ortaöğretim müfredatının müzik öğretimi yeterlilikleri bağlamında öğretmen görüşleri doğrultusunda incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of the music teachers' views on teaching competence in the context of the Ministry of Education school curriculum
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-10
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10107900
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityCUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid619164
dc.description.pages83
dc.publisher.disciplineMüzik Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess