Güzel sanatlar eğitimi bölümü öğrencilerinin düşünme stillerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Ulusoy Yılmaz, Duygu | |
dc.contributor.author | Akar, Didem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:53:46Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:53:46Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2021-01-05 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/599358 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi GüzelSanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi ve Resim-İş Eğitimi Anabilim Dallarındaöğrenim görmekte olan öğrencilerin düşünme stillerinin belirlenmesi ve düşünmestillerinin farklı değişkenlere göre anlamlı farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesiamaçlanmıştır.Araştırmanın evrenini 2018-2019 öğretim yılında Çanakkale Onsekiz MartÜniversitesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı ve Resim-İşEğitimi Anabilim Dalında kayıtlı olan 238 öğrenci; örneklemini ise bu bölümlere devametmekte olan 146 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verileri, öğrencilerin düşünmestillerini belirlemek amacıyla Sternberg ve Wagner (1992) tarafından geliştirilen ve Buluş(2006) tarafından Türkçe güvenirlik çalışması gerçekleştirilen Düşünme Stilleri Ölçeğiile öğrencilerin demografik özelliklerini belirlemek amacıyla araştırmacı tarafındanhazırlanan kişisel bilgi formu kullanılarak toplanmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin2018-2019 güz dönemine ait not ortalama verileri öğrenci işlerinden temin edilmiştir.Düşünme Stilleri Ölçeği 5 temel alt boyut ve 13 alt boyut olmak üzere 7'li likert tipi 65sorudan oluşmaktadır. Elde edilen veriler SPSS 23 (IBM) istatistik paket programıkullanılarak analiz edilmiştir.Araştırmada elde edilen bulgulara göre Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümüöğrencilerinin sırasıyla en çok yasama, liberal ve yargı düşünme stillerini; en az isemuhafazakar, global ve monarşik düşünme stillerini tercih ettikleri saptanmıştır. Ayrıca2. sınıf öğrencilerinde yargı ve anarşik stilin 3. ve 4. sınıflara göre daha çok kullanıldığıtespit edilmiştir. Bu bulguların yanı sıra öğrencilerin farklı düşünme stilleri ile tiyatroyagitme, sergiye gitme, dizi/film izleme ve bilgi yarışması izleme değişkenleri arasındaanlamlı düzeyde farklılıklar belirlenmiştir.Anahtar Sözcükler: Düşünme, Stil Düşünme Stilleri, Güzel Sanatlar Eğitimi,Resim-İş Eğitimi, Müzik Eğitimi. | |
dc.description.abstract | In this study, it is aimed to demonstrate thinking styles of the students inÇanakkale Onsekiz Mart University, Faculty of Education, Department of Fine ArtsDivision of Music Teacher Education and Division of Art and Crafts Teacher Education,and to investigate whether different variables have effects on their thinking styles. Theresearch design is one of the general screening models, the relational screening model.Population of this researche includes 238 students of Çanakkale Onsekiz MartUniversity Faculty of Education Department of Fine Arts Division of Music TeacherEducation and Division of Art and Crafts Teacher Education in 2018-2019 academic year.The sample size includes 146 students of these 2 divisions. The data was collected byusing Sternberg-Wagner Thinking Style Inventory (1992), which was validated inTurkish by Buluş (2006), and a personal information form designed by the researcher torecord individuals' demographic features. The students' grade histories for fall semesterin 2018-2019 academic year were obtained from student affairs office. Sternberg-WagnerThinking Style Inventory includes 65 questions with 13 thinking style sub-scales of 5dimensions. The individuals rated themselves based on a 7 point Likert-type scale. Thedata was analyzed by SPSS 23 (IBM) statistics program.It was shown that the Fine Arts students mostly chose legislative, liberal andjudicial thinking styles in respectively. The thinking styles, that the participants choseleast, were conservative global and monarchic. The second year students chose judicialand anarchic thinking styles more than the third and fourth year students. It was also thatsome thinking styles were significantly related with some variables such as going totheatre or exhibition and watching TV/movie or quiz shows.Key Words: Thinking, Style, Thinking Styles, Department of Fine Arts, Art and CraftsTeacher Education Department, Music Teacher Education Department. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Güzel sanatlar eğitimi bölümü öğrencilerinin düşünme stillerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of thinking styles of students of fine arts education in terms of different variables | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-01-05 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Fine arts | |
dc.subject.ytm | Fine arts faculty | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Thinking styles | |
dc.subject.ytm | Music | |
dc.subject.ytm | Thinking | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | Painting education | |
dc.identifier.yokid | 10191432 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 564996 | |
dc.description.pages | 85 | |
dc.publisher.discipline | Müzik Eğitimi Bilim Dalı |