Sosyal bilgiler dersinde karikatür kullanımının 6. sınıf öğrencilerinin başarısına etkisini belirlenmesi
dc.contributor.advisor | Gül, Osman Kubilay | |
dc.contributor.author | Marangoz, İlkay | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:53:45Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:53:45Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-11-18 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/599356 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı; Sosyal Bilgiler dersi kazanımlarının gerçekleşmesinde karikatürlerin etkililiğini öğrencilere uygulanacak olan akademik başarı testi ile belirlemektir. Konu olarak ise `Bilim, Teknoloji ve Toplum` öğrenme alanında bulunan `Elektronik Yüzyıl` ünitesinin tüm kazanımları seçilmiştir. Bu araştırma nicel araştırma yöntemiyle yürütülmüş, Nicel araştırmalarda yaygın alarak kullanılan geçerlilik ve güvenilirliği yüksek olan Ön-test, Son-test kontrol gruplu modele uygun deneysel bir çalışma olarak tasarlanmıştır.Araştırma 2015-2016 Eğitim öğretim yılı bahar döneminde Sivas İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı Sivas ilinde bulunan X Ortaokulu'nda yapılmıştır. Araştırmaya okulun 6. sınıflarının arasından seçilen 2ayrı şubede öğrenim gören 54 öğrenci katılmıştır. Konu, kontrol grubunda (27 kişi) geleneksel eğitim yöntemi olan anlatım tekniği ile, deney grubunda (27 kişi) ise kazanımlara uygun olarak araştırmacı tarafından tasarlanıp çizilen karikatürlerle işlenmiştir. Çizilen karikatürler uzman kişiler ve ders öğretmenleri tarafından kontrol edilip öğrencilerin yaşına ve konunun kapsamına uygunluğu açısından değerlendirilerek onaylanmıştır. Ölçme aracı olarak 44 adet örnek soru hazırlanmış, hazırlanan sorular uzman kişilerce kontrol edilmiş ve pilot uygulama yapılmıştır. Yapılan bu pilot uygulama 100 kişi ile yürütülmüştür. Elde edilen veriler SPSS 20 paket programına aktarılarak geçerlilik güvenilirlik analizi yapılmıştır. Bu verilere göre güvenilirliği düşük olan sorular elenmiş geriye kalan 20 soru deney ve kontrol gruplarına ön-test ve son-test olarak uygulanmıştır, Araştırmadan elde edilen veriler SPSS 20 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre gruplarının başarı puanları arasında deney grubunun lehine anlamlı bir fark olduğu saptanmıştır.Anahtar kelimeler: Sosyal Bilgiler, Karikatür, Kazanım, Nicel Araştırma, Ön-test, Son-test Kontrol Gruplu Deneysel Yöntem | |
dc.description.abstract | The aim of this study is; Improving the effectiveness of cartoons at the beginning of the social studies course gains All the achievements of the `Elektronik Yüzyıl` unit in the field of `Science, Technology and Society` were chosen as the subject. This research was carried out with quantitative research method. The pre-test, post-test control group model, which has high reliability and reliability in the systems frequently used in quantitative research, was conducted as an experimental study.Research 2015-2016 academic year in the spring semester of Sivas Provincial Directorate of National Education in Sivas province located in the X Secondary School. Fifty-four students attending the 6th grade of the school participated in the study. Control technology (27 people) is based on the traditional teaching method, narrative technique, and experimental (27 people) is designed and drawn according to the achievements. The drawn cartoons were checked and cleaned by expert design and approval of course teachers and they were approved by focusing on their suitability for the age and scope of the subject. Preparation of 44 sample questions as a measurement tool, planned questions are checked by expert experts and pilot applications. This structured pilot was connected with 100 people. The obtained data is transferred to SPSS 20 package program and validity and reliability analysis is performed. According to these data, the questions with low reliability were eliminated and the remaining 20 questions were applied to the experimental and control groups pre-test and post-test before, and the results obtained from the research were analyzed in SPSS 20 package program. According to the results of the analysis, there was a significant difference between the achievement scores of the groups in favor of the experimental group.Key words: Social Studies, Cartoon, Gain, Quantitative Research, Pre-test, Post-Test Control Group Experimental Method | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sosyal bilgiler dersinde karikatür kullanımının 6. sınıf öğrencilerinin başarısına etkisini belirlenmesi | |
dc.title.alternative | The use of cartoons in social studiesdetermining the effect of 6th grade students on success | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-11-18 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Social studies | |
dc.subject.ytm | Social studies education | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Caricature | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.identifier.yokid | 10091538 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 563398 | |
dc.description.pages | 120 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı |