Hz. Muhammed (S.A.V.)`in çocuk eğitimine verdiği önem
dc.contributor.advisor | Özgen, Mehmet Kasım | |
dc.contributor.author | Sakça, Sevda | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:53:44Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:53:44Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-10-21 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/599349 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın asıl amacı; Hz. Muhammed (s.a.v)'in çocuk eğitim ve öğretimineverdiği önemin; eğitim, din ve ahlak felsefesi açısından derinlemesine incelenmesidir.Araştırmada; veri toplama aracı olarak, nitel araştırma yaklaşımıyla doküman analizi yöntemikullanılmıştır. Her bir doküman betimsel analize tabi tutulmuştur. Elde edilenveriler betimsel analiz işlem basamaklarına göre incelenmiştir. Araştırmada incelenen çocukeğitimi ve öğretimi ile ilgili kitapların her bir araştırma sorusu çerçevesinde kodlanarak bellitemaların bulunup bulunmadığına bakılmıştır. Kodların ve temaların belirlenmesindekitaplarda geçen ifadeler değerlendirilmiştir.Anahtar Sözcükler: Eğitim, Dini Eğitim, Çocuk Eğitimi, Hz. Muhammed (s.a.v.),Eğitim Felsefesi, Karakter Eğitimi, Erdem Eğitimi, Öğrenme, Öğretme | |
dc.description.abstract | The investigation of the emphasis by Hz. Muhammad the prophet on child education.The main aim of this research is to deeply investigat etheemphasis by Hz. Muhammad onchild education in terms of education, religion and philosophy of ethics. In this research,document analysis method is used as a tool of data collection with qualitative approach. Eachof the master thesis is subjected to the descriptive analysis. Gained data is examinedaccording to the process steps of descriptive analysis. It is examined that if the reare specificthemes by coding a frame foreach research question with in the master thesis about childtraining and education investigated in the research. The phrases mentioned in the thesis areevaluated forthed esignation of codes and themes.Key Words: education, religious education, , child education, Hz. Muhammad theprophet, philosophy of education, character education, ethics education, learning, teaching | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Felsefe | tr_TR |
dc.subject | Philosophy | en_US |
dc.title | Hz. Muhammed (S.A.V.)`in çocuk eğitimine verdiği önem | |
dc.title.alternative | An analysis of the importance of Hz. Muhammad on child education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-10-21 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10169116 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 639478 | |
dc.description.pages | 84 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |