Uluslararası spor organizasyonlarının olimpik eğitimin yaygınlaştırılması ile ilgili etkileri: 23. Üniversite yaz oyunları
dc.contributor.advisor | Özbey, Selhan | |
dc.contributor.author | Güzel, Pinar | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:53:43Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:53:43Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2020-01-31 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/599341 | |
dc.description.abstract | Bu arastırmada amaç; nitel arastırma yöntemi ile uluslararası spororganizasyonlarının olimpik egitimin yaygınlastırılmasında ne düzeyde etkili oldugunuortaya çıkarmaktır. Bu nedenle arastırmada uluslararası spor organizasyonları içerisindeOlimpiyat Oyunlarının ardından en büyük spor organizasyonlarından biri olanÜniversite Oyunları örnek olay olarak alınmıstır.Çalısmada amaca ulasabilmek için 23. Üniversite Yaz Oyunları'nın zmir' deyapılmasının ardından oyunlara birebir destek veren 4 üniversitenin Beden Egitimi veSpor Yüksekokulu Bölümü yönetim kadrosundaki 12 kisinin görüsme yöntemi teknigiuygulanarak düsünceleri alınmıstır. (1 Katılımcı arastırmamızda yer almak istemedigiiçin kapsam dısarısında bırakılmıstır). Bu görüsler dogrultusunda; organizasyonsonrasında yasanan deneyimlerin, düsüncelerin ne düzeyde farklılastıgı ve olimpikegitim hakkında gelecegin spor yöneticilerine, beden egitimi ögretmenlerine veantrenörlerine nasıl aktardıgı konusundaki bilgilerine basvurulmustur.Görüsmeler sonucunda Katılımcıların 7 adet görüsme ve 10 adet yorum sorularıile elde edilen verileri nitel arastırma teknikleri ile kodlamalar haline dönüstürülmüs vebu kodlamalar neticesinde ?28 ana tema? ve bunlara ait alt temalar olusmustur. Burada,Katılımcılar Olimpizm anlayısının egitim düzeyi, kültür anlayısı gibi faktörlere baglıolarak Universiade 2005, zmir'de rol aldıgını ifade etmislerdir. Ayrıca Uluslararasıorganizasyonların spor kültürünü arttırmada önemli bir katkı sagladıgını ve bu kültürünyaratılmasında da Olimpik Egitimin yararlı olabilecek bir program oldugu sonucuortaya çıkmıstır. Olimpik Egitim Programının Dünyada özellikle gelismis ülkelertarafından uygulanmasına ragmen, ülkemizde bu program ile ilgili çalısmaların çok yenive yetersiz olması nedeniyle, ilgili birimlerin kurulması ve egitim sistemimizin tümasamalarında yer alması gerekmektedir. Bu programların basta Milli Egitim Bakanlıgıolmak üzere diger ilgili kuruluslarca da desteklenmesi gerektigi de ortaya çıkansonuçlar arasında yer almıstır.Anahtar Kelimeler: Olimpik Egitim, Uluslararası Spor Organizasyonları, Universiade,Spor yöneticisi. | |
dc.description.abstract | The aim of this study was to expose the effects of international sportorganizations for spreading out the olympic education using the qualitative researchmethod. In this study University Games which comes from one of the biggest sportorganizations after the Olympic Games is taken as a case study.To reach this aim opinions of the 4 Physical Education and Sports University?sadministrator -12 interviewers- that give the direct support to the 23rd UniverstiySummer Games in zmir are taken with the techniques of the interview method. It isapplied to their thoughts, experiences and profits after the end of this organization andalso is wanted to learn how these administrators transfer the olympic education ?thatmust be adopt as a life philosophy? to the future?s sports managers, physical educationteachers and the trainers .The results of the 7 interview and 10 comment questions turned into codes withthe qualitative research method and 28 main themes, some other related themes havefound. These codes showed us; Participators express that understanding of Olympismhad part in Universiade 2005, zmir with the factors like education level, culturecomprehension. Furthermore it is seemed that International organizations have animportant positive contribution for increasing sports culture. And creating this culture itis came out that olympic education programme could help for this aim. AlthoughOlympic Education Programme has been known by the developed countries, the studiesfor becoming widespread is needed to take part in all parts of Turkish education system.One of other important result of the codes is the programme must support with ourNational Education Ministry and the other Institutions.Key Words: Olympic Education, International Sports Organizations, Universiade,Sport Administrator. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Uluslararası spor organizasyonlarının olimpik eğitimin yaygınlaştırılması ile ilgili etkileri: 23. Üniversite yaz oyunları | |
dc.title.alternative | Effects of international sport organizations to spread out olympic education: 23rd Universiade summer games | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-31 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi Öğretmenliği Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 305418 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 195672 | |
dc.description.pages | 147 | |
dc.publisher.discipline | Sporda Psikososyal Alanlar Bilim Dalı |