Show simple item record

dc.contributor.advisorÇamlıyer, Hüseyin
dc.contributor.authorSoytürk, Mümine
dc.date.accessioned2021-05-07T08:53:43Z
dc.date.available2021-05-07T08:53:43Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2020-01-31
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/599340
dc.description.abstractBu çalışmada Yaratıcı Drama yöntemi kullanmanın 9-11 yaş grubundaki öğrencilerin temel hareket becerilerinin örüntüleşmesi üzerine sağlayacağı yararları araştırmak amaçlanmıştır. Ayrıca, bu yöntemin deneklerin hatırlama ve hislerini ifade etmeleri üzerine etkisi de belirlenmeye çalışılmıştır. Belirlenen amaç doğrultusunda, 9-11 yaş grubunda bulunan, Manisa Merkez bir ilköğretim okulundaki üçüncü sınıf öğrencilerinden 15 deney, 15 kontrol olmak üzere toplam 30 denek ile çalışma yürütülmüştür. Çalışma dört haftalık hazırlık aşamasından sonra dört hafta, haftada iki ders saati olarak uygulanmıştır. Dört haftalık uygulama çalışması süresince deney grubuna temel hareket becerilerinin bir kısmı yaratıcı drama yöntemi ile öğretilmiştir, kontrol grubuna ise aynı temel hareket becerileri sunuşa dayalı komut yöntemi ile öğretilmiştir. Değerlendirmeyi yapan Gözlemci Grubu (GG) ile bir ön çalışma yapılarak değerlendirme kriterleri belirlenmiş. Denekler tarafından oluşturulan Örüntüleşmiş Hareketler (ÖH) bu beş kişilik GG tarafından değerlendirilmiştir. Gözlemci değerlendirme verilerinden en yüksek ve en düşük değerler çıkarılıp kalan üç değerlendirmenin ortalamalarının istatistiksel analizleri yapılmıştır.Uygulama süreci içerisinde her dersin sonunda tüm deneklere ?hafta sonu ödev? (HSÖ) verilerek uygulama içindeki kullanılan araçların ve hareketlerin hatırlanmasına yönelik ve uygulama sürecinde ve sonrasındaki duygularını açıklamaya yönelik sorular aracılığı ile bu çalışmada nitel sonuçlara varılmıştır.Sonuç olarak, çalışmada elde edilen ÖH verileri deney grubunda kontrol grubuna göre daha yüksek ve istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Ayrıca hem deney hem de kontrol grubundaki kızların her iki gruptaki erkeklere göre ÖH puanları daha yüksek ve istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Elde edilen nitel veriler de deney grubunun uygulamalarda kullanılan araçları, öğrendikleri hareketleri, belirgin ve ortak duygusal ifade kullanma sorgulamalarında kontrol grubuna göre genel olarak daha yüksek frekans düzeylerinde bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Örüntüleşmiş Hareket, Yaratıcı Drama Yöntemi, Beden Eğitimi, Sunuşa Dayalı Komut Yöntemi, Hatırlama, Duygularını İfade Etme
dc.description.abstractIn this study, it has been aimed to investigate the benefits that using the method of creative drama will provide over the efficacies of combination of patterns of fundamental movement skills of the children in the age group of 9-11. In addition, it has also been tried to determine the effect of this method on subject's remember and expression of feelings. In accordance with the defined aim, the study has been carried out with 30 subjects in total, 15 as subject and 15 as control from the students of third grade in Manisa Central Primary School. The study has been applied 4 weeks - as 2 class time in a week- after 4 weeks of preparation. Throughout 4 weeks of practice, the subject group was taught some of the fundamental movement skills through he method of creative drama and the control group was taught the same basic movement skills through the method based on presentation. The evaluation of combination of patterned movements (CPM) was carried out by an Observer Group (OG) in accordance with defined criteria the statistical analysis of the remaining 3 evaluations was carried out by excluding the highest and the lowest values from data of observer?s evaluation. During the practice process, all of the subjects were given ?Weekend Homework?(WH) at the end of each practice. It has been required that the children remember the tools they have used as class time and the movement skills they have done and express their feelings. The answers that the students have given were evaluated as qualitative datum.As a result, CPM data obtained from the study were found higher and statistically more meaningful in the subject group than control group. Separately, CPM data of the girls both in subject group and control group were found higher than the boys in both of the 2 groups. In the obtained CPM data as well, the tools of subject group, which were used in the practice of experiment group were generally found in higher frequency levels in remembering the movements they learned and in interrogating the use of certain and common emotional expression than in control group.Key Words: Combination of Patterned Movement, Creative Drama, Physical Education, The Command Method Based on Presentation, Remember, Expression of Feelingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.title9-11 yaş grubu çocukların temel hareke becerilerinin örüntüleşmesinde yaratıcı dramanın ekisit
dc.title.alternativeThe effect of creative drama on combination of patterns of fundamental movement skills of the children in age group 9-11
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-31
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi Öğretmenliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid305419
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityCELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid195673
dc.description.pages180
dc.publisher.disciplineBeden Eğitimi ve Spor Öğretimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess