dc.contributor.advisor | Çamlıyer, Hatice | |
dc.contributor.author | Tepeköylü, Özden | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:53:43Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:53:43Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2020-01-31 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/599339 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu (BESYO)'ndaki Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği, Spor Yöneticiliği, Antrenörlük Eğitimi Bölümleri öğrencilerinin iletişim becerisi algılarının ne olduğunu belirlemek amacıyla yapılmıştır. Ayrıca cinsiyet, yaş, okunulan bölüm, sınıf düzeyi, herhangi bir spor branşıyla düzenli olarak ilgilenip ilgilenilmediği, yaşanılan yerleşim merkezi, mezun olduğu lise türü, anne-baba eğitim düzeyi, anne-baba mesleği, kaç kardeş oldukları ve ailenin toplam aylık gelir düzeyi değişkenlerine göre iletişim becerisi algılarının anlamlı bir farklılık yaratıp yaratmadığı da araştırılmıştırAraştırmanın evrenini Manisa Celal Bayar Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencileri oluşturmuştur. Örneklem grubunu ise Manisa Celal Bayar Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu 1., 2., 3. ve 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmaya 161'i kız ve 305'i erkek olmak üzere toplam 466 öğrenci katılmıştır. Araştırmaya katılan öğrenciler olasılığa dayalı olmayan kolayda örnekleme yöntemi yoluyla seçilmiştir.Araştırmanın iletişim becerisi algılarına ilişkin veriler Korkut (1997) tarafından geliştirilen üniversite öğrencileri üzerinde daha sonra geçerliği ve güvenirliği yapılan ?İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeği? (İBDÖ) ve öğrencilerin demografik özelliklerini belirlemek amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan ?Kişisel Bilgi Formu? ile toplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS (Versiyon 12) paket programında değerlendirilmiştir. Verileri değerlendirmek amacıyla ANOVA ve ?t? testi istatistiksel analiz yöntemleri uygulanmıştır.Araştırmanın bulguları Beden Eğitimi Spor Yüksekokulu (BESYO) öğrencilerinin iletişim becerisi algılarının oldukça yüksek olduğunu göstermiştir. Ayrıca cinsiyet değişkenine göre iletişim becerisi algılarında kızların lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Çalışmanın diğer bulguları iletişim becerisi algılarının, yaş, okunulan bölüm, sınıf düzeyi, herhangi bir spor branşıyla düzenli olarak ilgilenip ilgilenilmediği, yaşanılan yerleşim merkezi, mezun olduğu lise türü, anne-baba eğitim düzeyi, anne-baba mesleği, kaç kardeş oldukları ve ailenin toplam aylık gelir düzeyi değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar yaratmadığını göstermiştir.Anahtar Kelimeler: İletişim Becerisi, Beden Eğitimi Öğretmenliği, Spor Yöneticiliği, Antrenörlük Eğitimi, Oyun ve Spor | |
dc.description.abstract | This study was conducted to identify the levels of perception of communication skills in students? in the Physical Education and Sports Teaching, Sports Management, and Coaching Education programs in a Physical Education and Sports College. It was investigated whether certain features, such as: gender, age, department, class level, regular participation in any sports branch, location, type of high school graduated from, the department graduated from in high school, the education level of the parents?, the parents? occupations, the number of siblings in each family, and the family?s total monthly income, would cause a significant difference in the levels of perception of communication skills among the students?.Manisa Celal Bayar University Physical Education and Sports College students constituted the center of this study. The subject group only consisted of the 1st, 2nd, 3rd, and 4th year students from this University. A total of 466 students, including 161 female and 305 male, participated in this study. The participants were chosen by a specific method which is not random. In this method, only suitable participants are included in a study sample.The input data of this study, related to the levels of perception of communication skills, was collected by means of the ?Communication Skill Evaluation Scale?, whose validity and reliability were checked on students later, developed by Korkut (1997). Data was also collected by means of the ?Personal Information Form?, which was prepared by the investigator in order to identify the demographic features of the students. The given information was evaluated in the SPSS (version 12) packet program by using ANOVA and `t` test techniques.The results of this study indicate that the levels of perception of communication skills in the Physical Education Sports College students were quite high. Also, according to the gender of the participants, a significant difference was found in favor of the female students in regards to the levels of perception of communication skills. It was also found that the differences according to certain features, such as: gender, age, department, class level, regular participation in any sports branch, location, type of high school graduated from, the department graduated from in high school, the education level of the parents?, the parents? occupations, the number of siblings in each family, and the family?s total monthly income, are not significant.Key Words: Communication Skills, Physical Education Teaching, Sports Management, Sports Trainer, Play and Sports. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu(BESYO) öğrencilerinin iletişim becerisi algılarının bazı değişkenler açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examining the levels of perception of communication skills in Physical Education and Sports College (PESC) students in terms of pre-determined variables | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-31 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi Öğretmenliği Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 305420 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 195674 | |
dc.description.pages | 133 | |
dc.publisher.discipline | Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Bilim Dalı | |