Show simple item record

dc.contributor.advisorPektaş, Aliosman
dc.contributor.authorKaya, Hakan
dc.date.accessioned2020-12-03T17:05:27Z
dc.date.available2020-12-03T17:05:27Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/59931
dc.description.abstractKentlerin mekânsal büyümelerinin sonucunda en başta mevcut yapı stokunun artması bununla birlikte nüfus artışı gelmektedir. Toplum içerisinde bireylerin Ulaşım, Su, Atık Su, Isınma, Haberleşme gibi yaşamsal ihtiyaçları kentin mevcut alt yapısı ile giderilmektedir. Konut arzı için gerekli teknik alt yapı sistemlerinin ihtiyaca cevap verecek şekilde projelendirilip işletmeye alınması gerekmektedir. Teknik alt yapısı bulunmayan arazilerde üretilen konutların kullanıcılarına sunumu mümkün olmamaktadır. Aynı şekilde teknik alt yapısı yetersiz olan bölgelerin zamanla trafik, otopark, içme ve kullanma suyu, sel-yağmur baskınları, haberleşme, hava kirliliği gibi sorunlar oluşması zamanla bölgeye olan ilginin azalmasına yol açacaktır. Kentsel büyümenin faktörü olarak konut ve ticari alanların artışı göz önüne alındığında genellikle bu alanlar yeni arazilerin üretilmesi ile oluşmaktadır. Yeni arazilerde gerekli teknik alt yapı çalışmaları için kamu ya da özel ilgili idarelerin planlamaları, harcamaları sonucunda imalatlar olması gerekir. Bursa ili Nilüfer ilçesi 1990'lı yılların başından günümüze kadar hızlı bir nüfus artışı ve yapı stoku artışı ile en yüksek yüzdeye sahiptir. Bu süreçte Bursa ilinde gerçekleşen alt yapı yatırımlarının arasında ki ilişki yıl bazında incelenmiştir. Bu tezin amacı yeni konut alanlarının inşası için yolların açılması hayati ihtiyaç olan içme ve kullanma suyu hatları ile birlikte diğer ısınma, gibi diğer şebeke hatlarının imalatı gerçekleşme oranları bu imalatlar arasında her ne kadar birbiriyle entegre çalışmalarda olsa konut artışına etki miktarlarını ve de gayrimenkul değerlerine olan etkilerini incelemektir. Anahtar Kelimeler: Teknik Alt Yapı, Kentleşme, Çevre, Ulaşım
dc.description.abstractAs a result of spatial growth of cities, the first increase of the existing building stock and at the same time it comes to population growth . Individuals' in the community transportation, , water, waste water, heating, communication is vital needs such as fixed by the existing infrastructure of the city. For housing supply so as to respond to the needs of the technical infrastructure must be designed and commissioned. The technical infrastructure systems for housing supply must be designed and commissioned to respond to the needs. Delivery is not possible to users of residential land are not produced in technical infrastructure. Likewise, the technical infrastructure of the region is insufficient time traffic, parking, drinking water, flood-rain raids, communication, problems such as air pollution will lead to the decline of interest in the formation time. When urban growth factor in the increase in residential and commercial areas are generally considered to consist of the production of new land in these areas. Planning of public or private administration concerned for necessary infrastructure work in the new land, must be the result of manufacturing expenses. Bursa Nilufer district with today's rapid population growth until the beginning of 1990 and the building stock has the highest percentage increase. The relationship between the actual infrastructure of the province of Bursa in this process has been studied in some years. This thesis aims of opening the way for the construction of new residential areas that are vital need for drinking water in other warm with lines, such as effects on other network lines of production realization rate of the amount of impact on the increase in housing if the work integrated with all the other among those in manufacturing and in real estate values to examine.Keywords: Infrastructure, Urbanism, Environment, Transportationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectUlaşımtr_TR
dc.subjectTransportationen_US
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.subjectŞehircilik ve Bölge Planlamatr_TR
dc.subjectUrban and Regional Planningen_US
dc.titleAlt yapı ve ulaşım hizmetlerinin kentleşme sürecine etkileri: Bursa örneği
dc.title.alternativeThe effects of urbanization process infrastructure and transportation: Bursa example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKentsel Sistemler ve Ulaştırma Yönetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTechnical infrastructure
dc.subject.ytmUrbanization
dc.subject.ytmTransportation
dc.identifier.yokid10102867
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid436118
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess