Kayseri kenti türler arası entegrasyon ve aktarma merkezleri
dc.contributor.advisor | Camkesen, Nilgün | |
dc.contributor.author | Beydilli, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T17:05:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T17:05:25Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/59930 | |
dc.description.abstract | Ulaşım yatırımlarının yüksek maliyetli olması ve yerel yönetimlerin kaynaklarının kısıtlı olması toplu taşıma sistemlerinin daha verimli bir yapıya kavuşturulmasını kaçınılmaz kılmaktadır. Yüksek kapasiteli toplu taşıma sistemlerini etkili ve verimli kullanmanın yolu, bu sistemlere erişimi kolaylaştırmaktan, besleyici sistemler ile sistem bütünlüğü sağlamaktan, diğer yandan da yaya, bisiklet ve özel araç yolcularına aktarma yapabilme olanağı sağlamaktan geçmektedir.Ülkemizde 1950'li yıllarda başlayan nüfus artışı ve kırdan kente göçler Kayseri'yi de etkilemiş, kente olan göçler özellikle 1965 sonrası artmış ve bu eğilim 1975'lere kadar yoğun olarak sürmüştür. Göçler, 1975 sonrası giderek azalma eğilimine girmiştir. Kent nüfusunun büyük bölümünün kent merkezinde ikamet etmesi, araç sahiplik oranlarındaki artışlar karşımıza toplu taşıma ve trafik sorunları olarak çıkmıştır.Bu tez beş bölümden oluşmaktadır. Tezin birinci bölümünde, çalışmanın amacı, benimsenen araştırma yöntemi, verilerin toplama yöntemleri verilmiştir. İkinci bölümde, toplu taşımacılık kavramı ve toplu taşıma türleri hakkında bilgilere yer verilmiştir. Üçüncü bölümde, türler arası entegrasyon ve aktarma merkezleri işlenmiştir. Dördüncü bölümde Türkiye ve bazı dünya kentlerinin kent içi toplu taşıma ve aktarma merkezleri örnekleri verildikten sonra, Kayseri özelinde kent içi ulaşım sistemleri detaylı şekilde anlatılmıştır. Kayseri'de mevcut ve ileriki yıllarda yapılması planlanan toplu taşıma sistemleri ve aktarma merkezleri değerlendirildikten sonra toplu taşıma sistemleri ve aktarma merkezleri ile ilgili öneriler sunulmuştur.Beşinci bölümde ise Kayseri kent içi ulaşım sistemlerinin verimli, birbirini destekleyici ve sistem bütünlüğü içerisinde hizmet verebilmesi için çalışma sonunda ulaşılan çıkarımlara dayanarak, öneriler sunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Entegrasyon, Aktarma Merkezleri, Kent İçi Toplu Taşıma Sistemleri | |
dc.description.abstract | To cost high of transportation investment and to be restricted of local government resources make inevitable having more productive situation of public transportation systems. The way of usage of high capacity public transportation systems effectively and productive is provided by making easier of Access and by providing systems integrity with riser systems, also providing oppurtunity of making transfer for pedestrians, passengers of bicycles and private cars.In Turkey, the increase of population which has started since 1950 and the migration from urban area to rural area affected also Kayseri. Especially, the migration to urban area increased after 1965 and this trend had continued until 1975's. The migration had declined after 1975. Living the large part of city's population in the city centre and the increase of the rate of vehicle owners show us the cause of public transportation and the traffic problems.This thesis consists of five chapters. In the first chapter, the purpose of the study, the adopted research techniques and the methods of collecting data are mentioned. In the second chapter, term of public transportation is mentioned and the information about the kinds of public transportation is given. In the third chapter, it is focused on the transfer centres and the integration between different transportation systems. In the fourth chapter, after the examples of intracity public transportation and the transfer centres of some cities of Turkey and World are given,especially the intracity transportation systems of Kayseri are mentioned in detail. After public transport systems and the transfer centres which are available now and is to be planned to have in the next years in Kayseri are evaluated, the suggestions are offered about public transport systems and the transfer centres. In the fifth chapter, suggestions are offered based on inferences which are reached after the study to offer service of intracity transportation systems of Kayseri more productive and supportive, also in system integrity.Keywords: Integration, Transfer Centres, Intracity Public Transportation Systems | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Ulaşım | tr_TR |
dc.subject | Transportation | en_US |
dc.title | Kayseri kenti türler arası entegrasyon ve aktarma merkezleri | |
dc.title.alternative | Integration between different transportation systems and the transfer centres of Kayseri | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Kentsel Sistemler ve Ulaştırma Yönetimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10123891 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 449235 | |
dc.description.pages | 117 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |