Show simple item record

dc.contributor.advisorSalman, Yücel Batu
dc.contributor.authorUslu, Hasan
dc.date.accessioned2020-12-03T17:05:23Z
dc.date.available2020-12-03T17:05:23Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/59928
dc.description.abstractBu araştırma Türk üniversite öğrencilerinin sosyal paylaşım sitelerini kullanımlarını etkileyen güdülenme faktörlerinin belirlenmesi ve bu faktörlerin birbirleri ile olan ilişkilerinin analiz etmek amacıyla yapılmıştır. Algılanılan kullanışlılık ve algılanılan kullanılabilirliğe ek olarak diğer dış faktörler literatür çalışması ile belirlenerek tanımlanılan kuramlar istatistiksel olarak test edilmiştir. Araştırmanın hedef kitlesi olarak Türkiye'deki üniversite öğrencilerinden en az bir adet sosyal paylaşım sitesini kullanan kişiler seçilmiştir. Hedef kitlenin tamamına ulaşmak mümkün olmadığından veri toplanması için kolayda örnekleme metodu kullanılmıştır. Toplamda 417 kişiye ulaşılmıştır. Fakat anketlerin cevapmasında yapılan hatalar ve eksikler nedeniyle 402 adet anket analize dahil edilmiştir. Toplanan anketler sonucunda elde edilen veriler IBM SPSS Statistics 20 Premium paket ve AMOS programları ile analiz edilmiştir. Araştırma modeli olarak Teknoloji Kabul Modeli (TAM) tercih edilmiştir. Analiz sonuçları; davranışsal niyet, algılanılan kullanışlılık, algılanılan kullanım kolaylığı, güven ve sosyal etki üniversite öğrencilerinin sosyal paylaşım sitelerini benimsemesini önemli derecede etkileyen faktörler olarak belirlenmiştir.
dc.description.abstractThe aim of the research is to identify and analyze the factors influencing the adoption of social networking services among Turkish university students. In addition to perceived ease of use and perceived usefulness factors, the external factors has been identified with literature review and identified hypotheses have been tested statistically. Target audience of the research has been picked among Turkish students using at least one social networking services and residing in Turkey. It is very hard to reach all the audience therefore simple sampling method has been used for data collection. 417 people have been reached. However, due to some errors and omissions made in the survey by target audience, 402 questionnaires have been included in the analysis. The data obtained from the survey has been analyzed with IBM SPSS Statistics 20 Premium software package and AMOS. Technology Acceptance Model (TAM) has been selected as a research model. After the analysis, results shows that Attitude, Perceived ease of use, Perceived usefulness, Trust, and Social Influence significantly influence students' intention toward adopting social networking services.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİstatistiktr_TR
dc.subjectStatisticsen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin sosyal paylaşım sitelerini kullanımlarını güdüleyen faktörlerin belirlenmesi ve analizi
dc.title.alternativeIdentifying the factors influencing the adoption of social networking services among university students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgi Teknolojileri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10113707
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid436098
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess