dc.contributor.advisor | Öngel, Aybike | |
dc.contributor.advisor | Toprak, Tuncer | |
dc.contributor.author | Köse, Ahmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T17:04:52Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T17:04:52Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/59920 | |
dc.description.abstract | Bu tez çalışmasında karayollarında kışla mücadele güzergâhlarının nasıl belirlenmesi gerektiği, kış havasının trafik akışına etkisi, kışla mücadele eylem planının nasıl olması gerektiği örnekleriyle birlikte anlatılarak yeni bir bakış açısı geliştirilecektir. Kış geldiği zaman doğada ağaçlar yapraklarını dökmeye, hayvanların bazıları kış uykusuna dalmaya, insanlar ise giyeceklerini değiştirmeye başlar. Soğuyan havalar nedeniyle, yağmurlar yerini kar fırtınası, don ve buzlanmaya bırakır. Karayollarında normal hava koşullarında seyahat eden araçlar, kış koşullarında aynı rahatlık ve konforda seyahat edemez. Zira yağmur, kar, buzlanma gibi meteorolojik hadiseler görüş mesafesini düşürürken, birim zamanda yoldan geçen araç sayısının azalmasına neden olur. Bu çalışmada ülkemizde ulaşımın büyük bölümünün yapıldığı karayollarından sorumlu kurumların kış mevsiminde yollarda, üst geçitlerde, okul, hastane, meydan gibi halkın yoğun kullandığı toplumsal alanlarda ne tarz çalışmalar yapması gerektiği, ana arter ulaşımında kar fırtınasında yolların kapanmaması için eldeki araç ve gereçleri en etkin ve verimli şekilde nasıl kullanmaları gerektiğine ilişkin standartlar ile dünyanın gelişmiş ülkelerinde ve ülkemizde kışla mücadelenin nasıl yapıldığı, aradaki benzerlikler ve farklar açıklanmaktadır.Sonuç olarak; kışla mücadele güzergâhlarının belirlenmesinde tecrübeli insanların görüşleri, ilçe nüfus sayısı, araç sayısı, güzergâha ait yolun önemi, kavşak bağlantısı ve eğimi ile hava koşulları (güneşli, yağmurlu ve karlı) göz önünde bulundurularak Bulanık Mantık Çıkarım modeli ile yeniden belirlenmiş ve standart haline getirilmiştir. Güneşli, yağmurlu ve karlı havalarda birim zamanda yoldan geçen araç sayılarının ne şekilde değiştiği hesaplanarak gözler önüne serilmiş ve bu çalışmanın sonuçları ileriye dönük trafik tahmin modellerine atlık teşkil edecektir. | |
dc.description.abstract | In this thesis, a new point of view will be developed by explaining how the winter response routes should be determined, the effect of winter conditions on the traffic flow, and how to prepare a winter response plan. When winter arrives, the trees in the nature start to move their leaves, some of the animals fall into winter sleep, and people change their clothes. When weather gets colder, the rain turns into snow storm, frost and ice. The vehicles that are travelling on highways under normal weather conditions, can not travel with the same comfort due to winter conditions. Because, meteorological events such as rain, snow, icing reduces the sight distance and decreases the number of vehicles passing by unit time. In the thesis, the actions that the related agencies should take at roads, overpasses, schools, hospitals and squares are identified. Also, the similiraties and differences at actions taken in winter conditions between the developed countries and our country are identified and the standarts on how to use the vehicles and equipments efficiently at winter response are explained. As a result, the winter response routes are redetermined by using Fuzzy Logic Inference model by using the skills of the experienced people, district population, number of vehicles, the importance degree of the route, junctions, slope and weather conditions (sunny, rainy and snowy) and standardised. The number of vehicles passing by the unit time at different weather conditions are estimated. And the results of this study will be used as a reference to forward traffic forecasting models. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Ulaşım | tr_TR |
dc.subject | Transportation | en_US |
dc.title | Karayollarında kışla mücadele güzergâhlarının belirlenmesi, İstanbul örneği | |
dc.title.alternative | Winter maintenance strategies for the highway network of İstanbul metropolitan municipality | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Kentsel Sistemler ve Ulaştırma Yönetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Air traffic system | |
dc.subject.ytm | Inernational road transportation | |
dc.subject.ytm | Neuro fuzzy logic | |
dc.subject.ytm | Urban traffic | |
dc.identifier.yokid | 10135428 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 453772 | |
dc.description.pages | 82 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |