Show simple item record

dc.contributor.advisorÇamlıyer, Hüseyin
dc.contributor.authorKöse, Koray
dc.date.accessioned2021-05-07T08:53:19Z
dc.date.available2021-05-07T08:53:19Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2020-01-31
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/599198
dc.description.abstractEğitim temel amacı çocuğu-bireyi-toplumu yetenek ve kapasitesi doğrultusunda çok yönlü geliştirmek ve onlara istendik tür davranışlar sergileyebilen sosyal uyum içinde davranabilen bir form kazandırabilmektir. Bu açıdan verilen her türlü eğitimin yapısı ve biçimi ne olursa olsun bu bütünsel uyum korunmalıdır. Bu araştırmada da vitrinde futbol eğitimi olsa da sonuçta çocuğun gelişimi için bu durum sadece bir araç olmak durumundadır. Çocuğun yaşına ve hazır bulunuşluk düzeyine bağlı olarak fiziksel temel beceriler gelişirken verilen eğitim sürecindeki yönlendirici manipülasyonlara da bağlı olarak özbakım becerileri sosyalleşmeye bağlı olarak geliştirilmeye çalışılmıştır.Bu araştırmanın evrenini Manisa ili Salihli ilçesinde bulunan 7-11 yaş grubu özel bir futbol okulu öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklem olarak 7-11 yaş grubu toplam 53 öğrencinin tümü çalışmaya alınmıştır. Bu öğrencilerle yapılan uygulamalar süresince, yaratılan sosyalleşme ortamı kullanılarak eğitim sürecinin her bölümü fırsat eğitimi şeklinde değerlendirilmiştir. Farkındalık yaratma, ilişkilendirme, açıklama, tanımlama, sorgulama, uygulama, örnek olay gösterme, sorumluluk verme, oto kontrol vb. gibi bir çok kavramın içi yaparak yaşayarak doldurulmuş ve yaşamla yapılandırılmıştır.Araştırmada kullanılan 1-5 puan arasında velilerin gözlemleri derecelendirilmiştir, bu işlem ön-test ve son-test şeklinde ailelere birebir sorularak uygulanmıştır. Ailelerin verdikleri cevaplar çocuklarını bu süreçte gözlemlemelerine dayanmaktadır. Bu yolla elde edilen veriler SPSS (Statistical Packet for Social Sciences Version 16) programında analiz edilmiştir. Elde edilen değerlerin anlamlılık derecesi p<0.05 olarak alınmıştır.Araştırmanın sonucunda, ön-test ve son-test uygulaması arasında anlamlı düzeyde farklılık tespit edilmiş ve bireylere öz-bakımla yapılandırılarak verilen sportif eğitimin sosyalleşmeyi etkileyerek öz-bakım becerilerinde olumlu değişimler sağladığı ve benimsendiği görülmüştür.
dc.description.abstractThe main purpose of education in accordance with the child's ability and capacity-individual-society to develop a versatile and desired them to act in such a form of social cohesion kazandırabilmektir behavior has on display. In this respect, the structure and form of any type of education should be protected no matter what the overall harmony. Although the result of this study showcases football training for the development of the child must be just a tool in this situation. Depending on the child's age and level of readiness to develop the basic skills of physical manipulations, depending on the training process, the router attempts to develop self-care skills, depending on socializing.The population of this research is in the district of Manisa Salihli 7-11 age group is a special football school students. All of a total of 53 students in the sample group of 7-11 years were recruited.These applications are made with the students during each part of the training process using the medium of socialization opportunities created in the form of training were evaluated. Awareness raising, association, description, identification, inquiry, application, case studies, showing responsibility making, self-control and so on. filled in by doing a lot like the concept and structured life.Observations used in the study rated the parents of 1-5 points, the process in the form of a pre-test and post-test was applied to families asking exactly. Students to monitor their children based on their responses to families in the process. The data obtained in this way SPSS (Statistical Packet for Social Sciences Version 16) were analyzed in the program. The data obtained at significance level of p <0.05 was taken.As a result of the study, significant differences between pretest and posttest scores were determined and individuals practice self-care, self-care skills in configuring affecting the sport socialization of education provided and the positive changes was adopted.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleSalihli futbol okulunda verilen eğitimin 7-11 yaş arası öğrencilerin özbakım becerilerinin gelişimlerine etkileri
dc.title.alternativeSali̇hli̇ to school football skills development of self-care effects of education students aged 7-11
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-31
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi Öğretmenliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10018981
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityCELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid456027
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineBeden Eğitimi ve Spor Öğretimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess