Show simple item record

dc.contributor.advisorKutlu, Necip
dc.contributor.authorDal, Nihal
dc.date.accessioned2021-05-07T08:53:06Z
dc.date.available2021-05-07T08:53:06Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2019-10-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/599143
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ülkemizde uygulanan `Psikoteknik Viyana Test Sistemi'ni` (standardize edilmiş, ülkemize uygunluğu saptanmış ve patentlidir) sağlak ve solak öngörüsüyle okçuluğa yeni başlayan sporculara ön test ve son test olarak uygulamaktır. Ülkemizde bu güne kadar çalışanlara uygulanan Psikoteknik Viyana Test Sistemi'ni okçuluk branşına yeni başlayacak olan bireylerde uygulayarak; kişilerin koordinasyonları, muhakeme yeteneği, dikkat, tepki hızı gibi bilişsel ve psikomotor yeteneklerinin bilgisayar destekli ölçülerek ve bu elde edilen değerlerin okçuluk performans puanlarına olan etkisinin araştırılması amaçlanmaktadır. Ayrıca araştırmamızda okçuluk eğitiminde kullanılan beden eğitimi ve sporda uygulanan öğretim yöntemlerinin kişilerin koordinasyonları, muhakeme yeteneği, dikkat, tepki hızı gibi bilişsel ve psikomotor yeteneklerinde farklılık yaratıp yaratmadığı ortaya konulmaya çalışılmıştır. Celal Bayar Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda açılacak olan okçuluk kursuna başvuran 10-11 yaş gurubu 72 kız ve erkek, gönüllü gurubunu oluşturmaktadır. Okçuluk kursuna başvuran 72 gönüllüye öncelikle Edinburgh anketi uygulanarak el tercihleri saptanmıştır. Her bir gönüllü eğitim öncesi verbal görsel ve işitsel beceriler açısından bilgisayar destekli Psikoteknik Viyana Test Sistemi ile değerlendirilmeye alınmıştır. Okçuluk eğitimine başlayacağımızda gönüllülerin bir kısmı okçuluk eğitimine devam edemeyeceğini bildirmiştir. Okçuluk kursuna devam etmeyen gönüllülerden kontrol gurubuna dâhil olmaları istenmiştir. Okçuluk kursuna devam edecek gönüllüler okul, dershane ve diğer durumlarına göre iki guruba ayrılmıştır. Her iki grupta 22 gönüllü vardır. 22 gönüllüye (Okçuluk gurubu) sadece ok atış eğitimi verilmiştir. Diğer 22 gönüllüye (Okçuluk+egzersiz gurubu) beden eğitimi ve sporda kullanılan öğretim yöntemleri kullanılarak okçuluk eğitimi verilmiştir. Çalışmalar haftada 2 gün 1,5 saat olmak üzere 12 hafta süre ile uygulanmıştır. 12 hafta sonunda her bir gönüllüye 18m den 40cm'lik hedef yüzüne 36 ok attırılarak okçuluk puanları belirlenmiştir. 22 gönüllü okçuluk gurubunu, 22 gönüllü okçuluk+egzersiz gurubunu ve 15 gönüllü kontrol gurubunu oluşturmuştur. 12 haftalık eğitim sonrası gönüllüler Verbal görsel ve işitsel beceriler açısından bilgisayar destekli Psikoteknik Viyana Test Sistemi ile tekrar değerlendirilmeye alınmıştır. Elde edilen veriler SPSS paket programında, tanımlayıcı istatistikler (ortalama, standart sapma) ve bağımlı guruplarda t testi, Wilcoxen işaret testi, Student t testi, Mann Whitney U testi, Pearson Korelasyon, Tek Yönlü Varyans analizi, Kruskal Wallis testi kullanılarak değerlendirilmiştir.Sonuç olarak, okçuluk eğitimi gören 10-11 yaş gurubu çocuklarda, bilişsel ve psikomotor yeteneklerin okçuluk yapmayanlara göre daha fazla gelişim gösterdiği söylenebilir. Ayrıca, okçuluk eğitiminde geleneksel yönteme göre beden eğitimi ve sporda uygulanan öğretim yöntemlerinin kullanılmasının bilişsel ve psikomotor gelişimine katkısının daha fazla olduğu söylenebilir.
dc.description.abstractThis research objective, applied in our country `Psycho-Vienna Test System` (standardized our country eligibility was determined and is patented) right-handed and left-handed Anticipating archery beginners to athletes pre-test and post-test as to implement. Applied to employees in our country to this day Psychotechnical Vienna Test System, which will begin a new branch of archery in individuals applying; coordination of people, reasoning ability, attention, response speed, such as computer-aided cognitive and psychomotor skills, and the values obtained by measuring the performance of the archery scores aimed to investigate the effect. In addition, our study used in archery training in physical education and sports persons of the teaching method of coordination, reasoning ability, attention, response speed, such as the ability to reflect differences in cognitive and psychomotor not have tried to put forward. Celal Bayar University School of Physical Education and Sports School, which will open in the 10-11 age group of 72 who were admitted to an archery class boys and girls, constitutes a voluntary groups. Archery course Edinburgh survey admitted to the first 72 volunteers were determined by applying the hand preference. Each volunteer training for pre-verbal visual and auditory skills with computer-aided Psychotechnical Vienna Test System were evaluated. Some of our future training started archery archery volunteers reported that he could not continue his education. Archery courses continue to be included in the control group were asked to volunteer. Volunteers will continue to archery school, course, classrooms and other cases were divided into two groups according to. There are 22 volunteers in each group. 22 volunteers (Archery group) were given training only archery. The other 22 volunteers (Archery exercise group) used in physical education and sports archery training was provided using teaching methods. The other 22 volunteers (Archery exercise group) used in physical education and sports archery training was provided using teaching methods. Archery group of 22 volunteers, 22 volunteers archery exercise group and the control group consisted of 15 volunteers. After 12 weeks of training for volunteers Verbal, visual and auditory skills, computer-aided Psychotechnical were evaluated again with the Vienna Test System. The resulting data using SPSS, descriptive statistics (mean, standard deviation) and dependent groups t test, Wilcoxen sign test, Student t test, Mann-Whitney U test, Pearson correlation, One-Way ANOVA, Kruskal-Wallis test were used.As a result, studying archery boys 10-11 age group, the cognitive and psychomotor skills are said to have improved more than those who do archery. In addition, according to traditional methods in archery training in physical education and sports of the use of the teaching method contribute to the development of cognitive and psychomotor more can be said.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleEl tercihi belirlenen 10-11 yaş grubu çocukların okçuluk öğretiminde psikomotor ve bilişsel yeteneklerinin okçuluk performansı ile arasındaki ilişki
dc.title.alternativeCorrelation between archery performance and psychomotor, cognitive skills in archery learning: Hand choice determined 10-11 years old children
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-10-22
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi Öğretmenliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmArchery
dc.identifier.yokid10063877
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityCELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid462792
dc.description.pages145
dc.publisher.disciplineBeden Eğitimi ve Spor Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess