Farklı kuşaklardaki hemşirelerin motivasyon kaynaklarının belirlenmesi
dc.contributor.advisor | Özmen, Dilek | |
dc.contributor.author | Sarioğlu, Emine | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:53:03Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:53:03Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/599131 | |
dc.description.abstract | Amaç: Bu araştırmada farklı kuşaklardaki hemşirelerin motivasyon kaynaklarının belirlenmesi amaçlanmıştır.Yöntem: Araştırmanın evrenini İzmir Kamu Hastaneler Kurumu Güney Genel Sekreterliği Bozyaka Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde çalışan 490 hemşire, örneklemini ise araştırmaya gönüllü olarak katılan 396 hemşire oluşturdu. Veriler ''Sosyo-demografik Soru Formu'' ve `Motivasyon Kaynakları Envanteri-MKE'' kullanılarak toplandı.Verilerin analizinde SPSS 21.0 paket programı kullanıldı.Bulgular: Araştırmaya katılan hemşirelerin; %57.1'i lisans mezunu, %67.2'si X kuşağında, %82.8'i servis hemşiresidir. Hemşirelerin %57.3'ü bazen motive olduğunu, %32.3'ü hemşirelik mesleğini isteyerek seçtiğini ama şimdi pişman olduğu belirtti. Araştırmaya katılan Babby Boomer, X ve Y kuşağındaki hemşirelerin MKE toplam puan ortalamaları 116-156 arasında orta düzeyde saptandı. Y kuşağındaki hemşirelerin MKE puan ortalamaları, Babby Boomer, X kuşağının puan ortalamalarından daha yüksek bulunurken, Y kuşağının puan ortalamaları X kuşağındaki hemşirelerin puan ortalamalarından anlamlı düzeyde yüksek bulundu (p<0.05).Sonuç ve Öneriler: Araştırmaya katılan hemşirelerin Motivasyon Kaynakları Envanteri puan ortalamaları farklılık göstermektedir. Yöneticilere hemşirelerin motivasyonlarını arttırmada kuşaklar arası farklılıkları dikkate almaları önerilir. | |
dc.description.abstract | Purpose : This study is aimed to determine the motivation of nurses of different generations. Method : The research population included 490 nurses working at Izmir the Southern General Secretariat of Public Hospitals Authority, the Bozyaka Training and Research Hospital. The sample were provided by 396 nurses who participated voluntarily in the study. The data was collected using a `Socio- demographic questionnaire` and a `Motivation Sources Inventory – MSI`. A SPSS 21.0 software package was used to analyze the data.Findings: The nurses who participated in the study were as follows; 57.1 % had bachelors degree, 67.2 % were generation X, 82.8% were clinical nurses. 57.3 % of the nurses noted that they were sometimes motivated, 32.3 % noted that they willingly choose nursing profession but now regreted it. The avarage score of the total MSI of the Baby boomers, X and Y generations who participated in the study was moderately determined between 116-156. While the MSI score of nurses in the Generation Y is higher than the average score of Generation X and the Babby Boomers, the average score of the generation Y is found significantly higher than the average score of the X generation nurses. (p<0.05)Conclusions and Advices : The avarage score of the MSI of the nurses who participated in the research is different. It is recomended that the administrators take into account the differences between the generations in increasing the motivation of nurses. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Hemşirelik | tr_TR |
dc.subject | Nursing | en_US |
dc.title | Farklı kuşaklardaki hemşirelerin motivasyon kaynaklarının belirlenmesi | |
dc.title.alternative | Determing the motivation of nurses of different generations | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Hemşirelikte Yönetim Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10073282 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 453790 | |
dc.description.pages | 75 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |