Show simple item record

dc.contributor.advisorZekioğlu, Aylin
dc.contributor.authorAyhan, Alper
dc.date.accessioned2021-05-07T08:52:59Z
dc.date.available2021-05-07T08:52:59Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/599112
dc.description.abstractBu araştırmada beden eğitimi öğretmeni adaylarının üst bilişsel farkındalıkları ve sürekli kaygı düzeyleri arasındaki ilişki incelenmesidir. Ayrıca beden eğitim öğretmeni adaylarının Üst bilişsel farkındalıklarının, yaş, cinsiyet, uğraştığı spor türü, anne ve babalarının eğitim durumları ve üniversitede eğitim gördükleri sınıflara göre değişip değişmediği araştırılmasıdır.
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to examine the relationship between the meta cognitive awareness and trait anxiety levels of physical education teacher candidates. It is also investigated whether the meta cognitive awareness of physical education teacher candidates varies according to age, gender, type of sport they are pursuing, the educational status of their parents, and the classes they are educated at university.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleBeden eğitimi öğretmeni adaylarının üstbilişsel farkındalık ve kaygı düzeyleri arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between prospective physical education teachers' metacognitive awareness and anxiety levels
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSporda Psiko-Sosyal Alanlar Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmCognition
dc.subject.ytmCognition disorders
dc.subject.ytmAwareness
dc.subject.ytmAnxiety
dc.subject.ytmSports
dc.subject.ytmPhysical education and training
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid10133082
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityCELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid453801
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess