Show simple item record

dc.contributor.advisorTok, Serdar
dc.contributor.authorBudak, Hatice Asli
dc.date.accessioned2021-05-07T08:52:51Z
dc.date.available2021-05-07T08:52:51Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/599078
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmada amaç, farklı güdüsel iklimlerde akış ve duygusal zekânın performansa olan etkisinin incelenmesidir.Gereç ve Yöntem: Araştırmanın çalışma gurubu 2015-2016 eğitim öğretim yılında Celal Bayar Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören 112 öğrenciden oluşmaktadır. Bu araştırmada veri toplama aracı olarak sürüş simülasyonu, optimal performans duygu durumu ölçeği, Schutte duygusal zekâ ölçeği, sporda görev ve ego yönelimi ölçeği, 10 basamaklı durumluluk kaygı durumluluk güven görsel skala ölçeği, 10 basamaklı haz ve uyarılmışlık görsel skala ölçeği kullanılmıştır. Optimal performans duygu durumu ölçeğinin Türkçe uyarlamasını Aşçı ve ark.(2007) tarafından, Schutte duygual zekâ ölçeğinin Türkçe uyarlamasını Tatar ve ark.(2011), sporda görev ve ego yönelimi ölçeğinin Türkçe uyarlamasını ise Toros (2001) tarafından yapılmıştır. Çalışma verileri SPSS 21.00 versiyonu ile analiz edilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde betimsel istatistikler, t testi veya nonparametrik eş değeri, regresyon ve korelasyon teknikleri kullanılmıştır.Bulgular: Görev grubundaki katılımcıların test toplam zaman ve akış boyutları arasındaki ilişki görev zorluğu deneyimi ile oluşan modelin tur zamanlarındaki değişimi anlamlı bir şekilde açıklayabildiğini göstermiştir. [F (1, 38)= 10,70 P= .002, R2adj = .20]Ego grubundaki katılımcıların test toplam zaman ve akış boyutları arasındaki ilişki kontrol duygusu ve amaca ulaşma deneyimi ile oluşan modelin tur zamanlarındaki değişimi anlamlı bir şekilde açıklayabildiğini göstermiştir. [F (2, 37)= 20,45 P= .000, R2adj = .50]Kontrol grubundaki katılımcıların test toplam zaman ve akış boyutları arasındaki ilişki belirli geri bildirim ve göreve odaklanma deneyiminden oluşan modelin tur zamanlarındaki değişimi anlamlı bir şekilde açıklayabildiğini göstermiştir. [F (2, 31)= 22,82 P= .000, R2adj = .57]Sonuç: Araştırma verilerinden elde edinilen sonuçlara göre, bir performans esnasında oluşturulan iklime bağlı olarak performansın ve akış alt boyutlarının farklılaştığı görülmüştür.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the effect of flow and emotional intelligence on performance in different instinctive climates.The study's study group consists of 112 students who are educated at the Faculty of Sports Sciences of Celal Bayar University in the academic year of 2015-2016. In this study, driving simulation, optimal performance emotional state scale, Schutte emotional intelligence scale, sporde task and ego orientation scale, 10 - digit state anxiety state reliability scale, 10 - digit pleasure and visualization scale were used as data collection tools. The optimal performance of the emotional state scale was done by Aşçı et al. (2007). Tatar et al. (2011) adopted Turkish adaptation of the Schutte emotional intelligence scale and Toros (2001) adopted the Turkish version of the sporda task and ego orientation scale. Study data were analyzed with SPSS version 21.00.Descriptive statistics, t test or nonparametric equality, regression and correlation techniques were used in the analysis of the obtained data.The relationship between the test total time and flow dimensions of the participants in the task group has shown that the task force experience can significantly explain the change in lap times of the model formed. [F (1, 38) = 10, 70 P =. 002, R2 ad = .20]The participants in the ego group showed that the relationship between the test total time and flow dimensions could explain the change in lap times of the model formed by the control emotion and experience of achievement in a meaningful way. [F (2, 37) = 20, 45 P = .000, R2 ad = .50]The relationship between the test total time and flow dimensions of the participants in the control group showed that the model consisting of the experience of specific feedback and relative focus can explain the change in lap time significantly. [F (2, 31) = 22, 82 P = .000, R2 ad = .57]According to the results obtained from the research data, the performance and flow sub-dimensions differed depending on the clime generated during a performance.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleFarklı güdüsel iklimlerde performansın ön görücüsü olarak akış ve duygusal zekâ
dc.title.alternativeFlow and emotional intelligence as preview of performance in different spiritual climate
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSporda Psiko-Sosyal Alanlar Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEmotional intelligence
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmOptimal capacity
dc.subject.ytmEmotion
dc.subject.ytmAffect
dc.subject.ytmEgo
dc.subject.ytmSports
dc.subject.ytmSport psychology
dc.subject.ytmService climate
dc.identifier.yokid10142844
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityCELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid462752
dc.description.pages79
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess