Show simple item record

dc.contributor.advisorÇamlıyer, Hatice
dc.contributor.authorErgül, Osman Kürşat
dc.date.accessioned2021-05-07T08:52:50Z
dc.date.available2021-05-07T08:52:50Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/599075
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, fiziksel aktivite uygulamalarına gönüllü katılan ilköğretim öğrencileri ile katılmayan ilköğretim öğrencilerinin yaşam kalitelerini arttırmaya yönelik fiziksel aktivite programının meydana getirdiği farkın belirlenmesidir. Araştırma, 2011 yılında Manisa merkezde bulunan Vestel ilköğretim okulunda (n=878) yapılmıştır. Ancak uygulama 2011 yılında yapıldıktan sonra 2012-2013 Eğitim – Öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı tarafından uygulanan 8 yıllık kesintisiz eğitimin 12 yıla (4+4+4 eğitim sistemi) çıkarılmasıyla mevcut ilköğretim okulları ortaokul olarak değiştirilmiş ve bu yüzden Vestel İlköğretim okulu Ortaokula dönüşmüştür. Çalışma Milli Eğitim Bakanlığı tarafından uygulanan TEOG Sınavı nedeniyle olası strese ve baskıya maruz kalan ve okul devamsızlık sorunu nedeniyle 12–14 yaş grubu öğrencileri (n=297) üzerinde yapılmıştır.Çalışma iki aşamada yürütülmüştür; Birinci aşamada; Vestel ortaokulunda eğitim-öğretim görmekte olan ve araştırmanın örneklemini oluşturan çocukları tanıyabilmek, çocukların problem davranışları hakkında bilgi sahibi olabilmek amacıyla, okul rehberlik ve beden eğitimi öğretmenlerinden çocuklarla ilgili bilgiler toplanarak, müdahale edilecek problem davranışlar, kullanılacak yöntem ve tekniklerin belirlenmesi için araştırma ekibi tarafından ( Sorumlu araştırmacı, Yardımcı araştırmacı ) uygulamaya başlamadan önce bir ön değerlendirme yapılmıştır. Değerlendirme sonucu 6 ve 7. Sınıflardan öğrenci alınarak müdahale ve kontrol grubu oluşturulmuştur. İkinci aşama da ise; müdahale ve Kontrol grubundaki çocuklara `Kiddo Kindl Ergen Ölçeği` ön test olarak uygulanmıştır. Daha sonra, okulda öğrencilerin anketle belirlenen ilgi ve isteklerine göre hazırlanan fiziksel aktivite programı (temel teknik eğitimi ve oyun temelli fiziksel aktivitelerden oluşan), on iki (12) hafta boyunca, mevcut beden eğitimi dersleri dışında haftada iki (2) gün, iki (2) ders saati olarak araştırmacı tarafından müdahale gurubundaki çocuklara uygulanmıştır. Kontrol grubuna ise genel olarak almakta oldukları eğitimin dışında hiçbir aktivite uygulanmamıştır. 12 (On iki) hafta sonun da müdahale ve Kontrol grubundaki çocuklara Kiddo Kindl Ergen Ölçeği tekrar son-test olarak uygulanmıştır.12 (On iki) hafta süren çalışmada müdahale grubuna yaptırılan fiziksel aktiviteler araştırmacı tarafından kısa video ve resimler ile kayıt altına alınmıştır. Veri analizinde SPSS.17.0 istatistik programında; ön test son test karşılaştırmalarında normal dağılıma uyan veriler için Bağımlı Gruplarda T Testi, normal dağılıma uymayan veriler için Wilcoxon İşaretli Sıra Testi uygulanmıştır. Müdahale grubu ile kontrol grubu arasındaki karşılaştırmalarda sürekli veriler için normal dağılıma uyan verilerde Bağımsız Gruplarda T Testi, normal dağılım koşulları sağlanmadığında Mann - Whitney U testi kategorik verilerde Ki Kare analizi uygulanmıştır. Tip 1 hata için α= 0.05 düzeyi alınmıştır.Sonuç olarak; müdahale grubundaki öğrencilere uygulanan fiziksel aktivite programı sonucunda, toplam yaşam kalitesi puanlarının, kontrol grubundaki öğrencilerin puanlarına göre daha fazla artış gösterdiği ve istatistiksel olarak ön test ve son test puanları arasında anlamlı bir farklılık olduğu saptanmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine the difference that primary school students voluntarily participating in physical activity practices and primary school students who do not participate in the physical activity program for increasing quality of life.The research was conducted at Vestel Primary School in Manisa (n = 878). The study was conducted on 12-14 year old students (n = 297) who were exposed to possible stress and pressure due to the TEOG Exam applied by the Ministry of National Education and because of the school absenteeism problem. The study was conducted in two stages;In the first stage; In order to be able to know the children who are teaching and learning in Vestel secondary school and to be able to know the children who constitute the sample of the research and to have knowledge about the problem behaviors of the children, information about the children from the school guidance and physical education teachers is collected by the research team (Responsible for determining the problem behaviors to be intervened, Researcher, assistant researcher), a preliminary assessment was carried out before the implementation. After the evaluation, students were taken from 6th and 7th grades and experiment and control groups were formed. The second stage is; The `Kiddo Kindl Ergen Scale` was administered as a pre-test to the children in the Experimental and Control groups. Then, the physical activity program (composed of basic technical education and play-based physical activities) prepared according to the interests and desires of the students in the school by the questionnaire was applied to the children in the experimental group by the researcher for two weeks, two days a week for twelve weeks. For the control group, no activities were performed except for the education they were routinely taking.Twelve weeks later, the children in the Experimental and Control groups were again subjected to the Kiddo Kindl Ergenic Scale as a post-test. Physical activities performed for 12 weeks in the experimental group were recorded by the researcher with short videos and pictures.The obtained data were evaluated by SPSS statistical program. Mann Whitney U test was used in the comparison between the groups and Wilcoxon test was used in the group comparison. For type 1 error, α = 0.05 and 0.01 were taken. As a result; It was determined that the total quality of life scores of the physical activity program applied to the students in the intervention group increased more according to the total quality of life scores of the students in the control group and statistically significant difference between the pre-test and post-test scores.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectHalk Sağlığıtr_TR
dc.subjectPublic Healthen_US
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.title12–14 yaş grubu ergenlerde ders dışı etkinlikler ve egzersiz kapsamında uygulanan fiziksel aktivite programının ilköğretim öğrencilerinin yaşam kalitesi üzerindeki etkileri
dc.title.alternative12-14 age group in adolescent extra curri̇cular acti̇vi̇ti̇es and exercise under the significant impact on the quality of life of primary school students of physical activity program
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi Öğretmenliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAdolescents
dc.subject.ytmQuality of life
dc.subject.ytmPhysical education and training
dc.subject.ytmExercise
dc.subject.ytmPhysical activity
dc.subject.ytmOut of class activities
dc.identifier.yokid10135142
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityCELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid462791
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess