Show simple item record

dc.contributor.advisorTaşkın, Emin Oryal
dc.contributor.authorBirkent, Esra
dc.date.accessioned2021-05-07T08:52:38Z
dc.date.available2021-05-07T08:52:38Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-05-31
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/599029
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırma tanımlayıcı ve kesitsel nitelikte olup, amacı profesyonel sağlık çalışanlarının temel empati düzeylerinin cinsiyet, yaş ve meslek gibi değişkenler açısından farklılık gösterip göstermediğini belirlemek ve kendini ifade etme, yaşam doyumu, meslekte hissedilen tükenme gibi bazı değişkenlerle ne derecede ilişkisinin olduğunu saptamaktır.Gereç ve Yöntem: Araştırmanın örneklemini Ankara Dr. Sami Ulus Kadın Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hastanesi'ne bağlı Turgut Özal Hastanesi Ek Binası' nda hizmet veren hemşire, doktor, sağlık teknisyeni, ebe ve acil tıp teknisyeninden seçkisiz örnekleme yoluyla seçilen 164 gönüllü katılımcı oluşturmaktadır. Araştırmada `Sosyo Demografik, Mesleki Özellikler ve Meslekle İlgili Düşünceler Soru Formu` (SDMÖMDSF), `Temel Empati Ölçeği` (TEÖ), `Yaşam Doyumu Ölçeği` (YDÖ) ve `İfade Etme Ölçeği` (İEÖ) kullanılmıştır. Veri analizinde Statistical Package for Social Sciences (SPSS) 22 paket programı kullanılmıştır. Pearson momentler çarpımı korelasyonu, bağımsız örneklemler t testi, ANOVA analizi ve basit doğrusal regresyon analizi yapılmıştır. Bulgular: Araştırma örnekleminde; kadınların erkeklere göre, ortalama yaş olarak hesaplanan 34,55'ten büyük olan yaş grubunun küçük olan yaş grubuna göre ve hemşirelerin doktorlara göre temel empati düzeyleri yüksektir. Sonuçlar: Ülkemizde sağlık çalışanlarında iletişim, empati, kendini ifade etme, yaşam doyumu, hizmeti kalitesini arttırıcı çalışmaların yapılabilmesi için üzerinde daha fazla araştırma yapılması gereken önemli kavramlardır.Anahtar Sözcükler: Profesyonel Sağlık Çalışanı, Temel Empati Düzeyi, Sağlık Hizmetlerinde İletişim
dc.description.abstractPurpose: This study is a descriptive and cross-sectional research, aiming to compare the basic empathy levels of health care professionals, to identify the differentiating variables like gender, age and occupation and additionally to determine the relevance with some variables such as life satisfaction and burn out. Material and Method: The sample of the study is consisted of 164 volunteers who are randomly selected among the health care professionals; nurses, doctors, midwives and technicians working in Turgut Özal Hospital (Annex of Ankara Doctor Sami Ulus Woman and Child Health and Sicknesses Hospital). In this study, SDMÖMDSF, TEÖ, YDÖ and İEÖ scales are used and analyzed by SPSS 22 package program. Pearson Moment Correlation, Independent Samples t Test, ANOVA and Simple Lineer Regression Analysis are performed. Findings: The basic empathy level of health professionals older than 34,55 years of age are higher than the ones younger than 34,55 years of age. Women have higher basic emphaty levels than men, and nurses higher than doctors.Results: The concepts of communication, empathy, expression and life satisfaction related with health care professionals are so important that need to be investigated further in order to increase the quality of health care services in our country. Keywords: Health Care Professionals, Basic Empathy Levels, Communication in Health Servicesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.subjectSağlık Eğitimitr_TR
dc.subjectHealth Educationen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleGörevdeki sağlık profesyonellerinin temel empati düzeylerinin araştırılması
dc.title.alternativeThe measure of basic empathy levels in health professionals
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-05-31
dc.contributor.departmentSağlık Hizmetleri İletişim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHealth communication
dc.subject.ytmHealth personnel
dc.subject.ytmEmpathy
dc.subject.ytmProfessionalism
dc.subject.ytmHealth services research
dc.subject.ytmHealth services
dc.subject.ytmLife satisfaction
dc.subject.ytmBurnout-professional
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmPhysician-patient communication
dc.identifier.yokid10184178
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityCELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid522554
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess