dc.contributor.advisor | Aycan, Hediye Şule | |
dc.contributor.author | Genç, Murat | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:44:24Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:44:24Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/598860 | |
dc.description.abstract | ÖZET Günümüzde gittikçe artan teknolojik gelişmeler, fen bilgisinin önemini daha iyi bir şekilde ortaya koymaktadır. Atom enerjisi çağında elektronik, nükleer fizik, bilgisayarlar, tıp bilimi gibi bir çok uygulamanın fen bilgisi sayesinde geliştiği bilinen bir gerçektir. İleri seviyedeki öğrenim için yeterli fen bilgisi bilgi ve becerisine ihtiyaç olduğu gibi, mantıksal düşünmeyi öğrenmenin, kesinliğe erişmenin ve evrensel doğruları bulmanın aracı olan fen bilgisini kullanmayı öğretmek gerekli ve yararlıdır. Her ülkede her seviyedeki okulda fen bilgisi öğretiminin gerekliliği tartışılmaz bir gerçektir. Ülkemizde kendi dilimiz ve matematiğe verilen önem fen bilgisine de verilmelidir. Yaşamımızda bu kadar yeri olan fen bilgisini öğrencilerimize sevdirmek, önemini kavratmak ve en iyi kullanabilecekleri biçimde öğretmek devletin, eğitimcilerin en önemli görevlerindendir. Öğrencilerin, fen bilgisi dersinde başarılı yada başarısız olmalarında, fen bilgisi dersini sevmelerinde, tutumlarının rolü büyüktür. Ancak, genel tutum yanında, tutumların oluşmasında etkili olan faktörleri de göz önünde bulundurmak gerekir. Bu faktörler, öğretmen, aile, program, okul türü v.b. İşte bu araştırma, çevrenin etkisinde kalma ihtimali az olması, daha içtenlikle cevap verecekleri kanaati ve fen bilgisi dersine ilişkin deneyimlerinin alt sınıflarda okuyan öğrencilerin deneyimlerinden daha fazla olacağı, dolayısıyla bu dersle ilgili önermelere ve sorulara daha sağlıklı cevaplar verecekleri düşünülerek ilköğretimin ikinci kademesindeki öğrenciler seçilmiştir. İlköğretimin ikinci kademesindeki öğrencilerin fen bilgisi dersi ile ilgili önemli etkenlere ilişkin tutumlarına bakılarak fen bilgisi dersi ile ilgili tutumları hakkında görüş ortaya koymak, araştırmanın temel amacını oluşturmaktadır. Bu amaca ulaşmak için, yukarıda geçen araştırmanın problemine cevap oluşturacak veriler toplanmıştır. Bunun yanında, öğrencilerin cinsiyetleri ile tutumları ve başarıları arasındaki anlamlı bir fark olup olmadığı araştırılmıştır. Fen bilgisi tutum ölçeği Edime ili Keşan ve İpsala ilçelerindeki okullarında bulunan 236 öğrenciye uygulanmıştır. Tutum ölçeğinde 12 olumsuz, 22 olumlu önerme bulunmaktadır. Sonuç olarak fen bilgisine karşı tutumun okula göre, cinsiyete göre farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Tutum ölçeğinin bulunduğu anket uyguladıktan sonra istatistiksel tekniklerle yorumlanmış, `z-testi` uygulanmış, `Pearson Momentler Çarpımı1' korelasyon tekniğinden yararlanılmış, frekans dağılımları tespit edilmiş, aritmetik ortalamalar hesaplanmış ve metin içinde çizelgelerde belirtilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, öğrencilerin fen bilgisi dersine karşı tutumları olumludur. Fen bilgisi dersinin kolay olduğu ve sevildiği belirtilmiştir. Bu durumun cinsiyetlerde farklılık göstermediği anlaşılmıştır. Fen bilgisi dersine olumsuz tutum gösteren öğrencilerin ise bunun sebebi olarak öğretmen ve ailelerini göstermektedir. Programın iyi ve anlaşılır olduğu görülmektedir. VIOlumlu tutum gösteren öğrencilerin dersteki başarılarının genelde çok yüksek olmaması dikkat edilmesi gereken bir noktadır. Bu sonuçlara göre, öğrencilerin fen bilgisi dersine olumlu tutum sergilemeleri ve başarılı olmaları için çeşitli önerilerde bulunulmuştur. VII | |
dc.description.abstract | ABSTRACT The increasing technological developments in present-day show the importance of science clearly. It is a known fact that in anatomic energy era electronics, nuclear physics, computers and medicine have improved thanks to science. It is necessary and useful to teach how to make use of science which is a means of logical thinking, finding certainty and universal truths like the need of enough knowledge and ability of science for advanced learning. The necessity of teaching science in each school in each country is an indisputable fact. In our country the importance, we give to our language and mathematics must be given to science as well. Enabling our students to like science comprehend the importance of it which is very important in life and teach how to make use of science is one of the most important duties of the state and the teachers. Students' attitudes play an important on their being successful or unsuccessful loving it. But in addition to personal attitude, the factors which influence their attitudes to science must be taken into account. These factors are teachers, families, schools and so on. In this research, the students in the second grade have been chosen thinking that they can be influenced less by environment, answer sincerely are more experienced, answer the questions clearly. This research's main aim is to put forward on idea on students' attitudes to science, by looking at the important factors relating to science. In order to achieve this aim the data has been collected to answer the problems or the research stated above. Furthermore, whether there is a logical difference between their attitudes and sexes or not has been researched. Science manner scale has been applied to 236 students attending these school in Keşan and ipsala in Edime. There are 12 negative questions and 22 positive questions in this manner scale. In conclusion, attitude to science has been researched whether or not it differentiates according to school and sex. After the questionnaire relating to manner scale has been done, has been commented with statistical techniques, Z-test was applied Pearson Momentum Product Korelasyon technique has been made use of, frequency dispersion has been stated, arithmetic averages has been calculated and pointed in diagrammatic forms in the passage. According to the research done students like science. They say that science is easy and enjoyable. We understand that there is no difference between sexes. The students who dont like science say that why don't like science is their teachers and families' attitudes. Programme is sufficient and comprehensible. VIIIWe must pay attention to the students who like science but whose grades are not high. According to these results, many various suggestions have been put forward to enable students to love science and be successful in it. IX | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilim ve Teknoloji | tr_TR |
dc.subject | Science and Technology | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim okullarının ikinci kademesindeki öğrencilerin fen bilgisi dersine karşı tutumlarının değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | The Evaluation of the student's manner who are the second grade of the primary schools about the science | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Attitudes | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.identifier.yokid | 119458 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 114270 | |
dc.description.pages | 71 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |