Show simple item record

dc.contributor.advisorAycan, Hediye Şule
dc.contributor.authorTürkoğuz, Suat
dc.date.accessioned2021-05-07T08:44:20Z
dc.date.available2021-05-07T08:44:20Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/598845
dc.description.abstractÖZET Fen Bilgisi Dersleri Laboratuarsız düşünülemez. Çünkü laboratuar, dersi öğretmede %80 daha etkilidir, öğrenci laboratuar ortamına girdiğinde gördüğü malzemelerden etkilenerek öğrenmeye hazır hale getirir. Deneyler daha görsel ve etkili olduğundan öğrenmeyi en iyi gerçekleştirir. Fakat Türkiye'de ekonomik şartlardan dolayı her yere laboratuar kurma imkanı şu anda yoktur, özellikle birleştirilmiş sınıflı köy okullarında bu imkanlar kısıtlıdır. Türkiye'nin her karesinde yaşayan çocuklarımızı geleceğin bir bilim adamı, mühendisi, doktoru ve buna benzer nitelikli kişisi olarak ülkemize kazandırmak için var olan, maliyeti ucuz olan imkanları onlara sunmalıyız. Onlara sunmadan önce bunların başarı oranlarının da tabi ki araştırılması gerekir. Yaptığımız araştırmada kullandığımız pratik ve teknolojik malzemeler; Almanya'da üretilen bir Minilabor Kimya Deney Seti, VCD eğitim CD'si, power-point fotoğraflı deney sunuşudur. Eğitim CD'si fakültemizin imkanlarını kullanarak kimya laboratuarlarında deney çekimi yapılarak hazırlandı. Çekimin montajları İzmir'de özel bir stüdyoda hazırlandı. Power point sunusu için fotoğraflar aynı şekilde fakültemizin laboratuarlarında hazırlandı. Çalışmamız M.E.B'nın hazırladığı programa uygun olarak ve sadece ilköğretimin II. Kademesi 3. sınıf öğrencilerinin Fen Bilgisi dersinin içeriği olan asit ve bazlar konusu dikkate alınarak yapılmıştır. Uygulama yapılmadan önce öğrenciler 45 dakikadan oluşan sınava tabi tutuldu ve uygulama yapıldı. Uygulamadan sonra aynı sınav sorulan aynı süre ile tekrar öğrencilere sunuldu, örneklem olarak Manisa Merkezde 1, Manisa Muradiye'de 2, Manisa Demirci'de 6, İzmir Menemen'de 2 ilköğretim okulu seçilmiştir. Bu okullarda toplam ilköğretimin II. Kademesinin 700 (3. sınıf) öğrencisi seçildi. Okullar ve yöntemler arasındaki farklar ANCOVA istatistik yöntemi ile saptanmaya çalışıldı. Öğrencilerin sosyal durumları, okullarda bulunan kayıt dosyalarından saptanarak yöntemi etkileyen faktörler araştın İdi. Göze çarpan sonuçlara göre, Bilgisayarı olan öğrenciler sunu programına ilgi gösterirken, bilgisaya rı olmayan öğrenciler eğitim CD'sine ilgi gösterdiler. XIX
dc.description.abstractABSTRACT The laboratory is the key instrument in science teaching. It has often been said that science is not really a science unless it is accompanied by laboratory which is very necessary in science teaching. Because laboratory work is effective more than eighty percent in science teaching. Students are more interested in science when they observe the materials used in laboratory. It is believed that students learn science best by observing, repeating, in an abbreviated fashion, the classical of some science such as Boyle, Newton and many others. Because visual experience is so effective. Unfortunately, it is not possible to build a well-organised laboratories in schools, especially in schools which have combined education system in rural area. If we want to be well- qualified person our students like doctor, engineer etc..., we have to create suitable conditions even if they are very cheap. First of all, there should be enough study including the rate of success. Materials used in this research; Minilabor Chemistry Experiment Set manufactured in German, educational CD's, power-point experiment presentation with photographs. Educational CD was prepared in chemistry laboratory class in Education Faculty in Demirci. Same work was performed for power-point presentation, too. The setting of recording was in a special studio in Izmir. This research includes only secondary school students among eight class without ignoring the planned program (curriculum) of science teaching. The subject studied on was acid-base concept Before researching, they were given a question sheet. The time allowed was 45 minutes. Then application was done. After presentation, the students were answered the same questions in 45 minutes. The number of schools choosen in this research, one in Manisa (centre), Two in Muradiye (Manisa), six in Demirci (Manisa), two in Menemen (Izmir). The number of students choosen for this research was 700. All of them were secondary school third class students. The differences between schools and method has been defined by using ANCOVA method which is statistical. Socio-economic situations of the students have been reached by using student records kept in schools. The factors affecting methods have been investigated. According to results, the students who have a computer were more interested in education CD even if the students who don't have a computer aren't most of the students have been thinking that acids are eatable and drinkable. XXen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen bilgisi eğitiminde pratik ve teknolojik öğretim materyallerinin kullanımı
dc.title.alternativeUsage of practical and technological methods in science teaching
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmComputer assisted education
dc.subject.ytmEducation technology
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmEducational tools
dc.identifier.yokid129103
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityCELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid121500
dc.description.pages190
dc.publisher.disciplineKimya Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess