8. sınıf fen bilgisi dersinde kimya konularının içerdiği ünitelerin öğretiminde Minilabor yöntemi ile geleneksel yöntemin karşılaştırılması
dc.contributor.advisor | Aycan, Hediye Şule | |
dc.contributor.author | Cankurt, Senem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:43:55Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:43:55Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/598731 | |
dc.description.abstract | ÖZET 8. SİNİF FEN BİLGİSİ DERSİNDE KİMYA KONULARININ İÇERDİĞİ ÜNİTELERİN ÖĞRETİMİNDE MİNİLABOR YÖNTEMİ İLE GELENEKSEL YÖNTEMİN KARŞILAŞTIRILMASI Deneysel bir bilim olan Fen Bilgisi dersinde laboratuarın kullanılması gerekir. Fen Bilgisi eğitiminde laboratuarsız bir eğitim düşünülemez. Laboratuar soyut kavramları somutlaştırarak bilgilerin kalıcı olmasını sağlar. Fen Bilgisi derslerinin kalıcı olması, öğrencilerin derse olan ilgilerinin artması, öğrenme ortamının daha etkili hale getirilmesi için laboratuar yöntemi kullanılmalıdır. Bu araştırmada Minilabor Deney seti kullanıldı. Çalışmamız; MEB'nın (Milli Eğitim Bakanlığı) hazırladığı programa uygun olarak ve ilköğretimin 8. sınıf öğrencilerinin Fen Bilgisi dersinin içeriği olan Asit-Baz, Kimyasal Tepkimeler konusu dikkate alınarak yapıldı. Uygulama yapılmadan önce öğrenciler 50-55 dakikadan oluşan sınava tabi tutuldu ve uygulama yapıldı. Uygulamadan sonra aynı sınav sorulan aynı sûrede tekrar öğrencilere uygulandı. Örneklem olarak izmir ilinin Karşıyaka ilçesinden iki ilköğretim okulunun 8. sınıfında öğrenim gören toplam 213 öğrenci seçilmiştir, öğrencilerin sosyal durumları okulların rehberlik hizmetlerinden öğrenilerek yöntemi etkileyen faktörler araştırıldı. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi, varyans analizi ve Scheffe testi kullanılmıştır. Anahtar Kelimeler : Minilabor, Fen Bilgisi, Asit-Baz, Kimyasal Tepkimler. VIII | |
dc.description.abstract | ABSTRACT COMPARISION OF MINILABOR METHOD AND TRADITIONAL METHOD IN TEACHING OF 8th CLASS SCIENCE COURSE'S CHEMISTRY CHAPTERS Experimentation is an essential part of science and laboratories are formidable to science education. Laboratories help students solidify abstract notions and create a lasting learning experience. Laboratories must be used to garner more interest from students to science classes and have more effective science education. In this research, we used Minilabor experiment. Our study was conducted under the guidelines of MEB (Ministiry of Education) program, specifically for 8 th grade science class curriculum including Acid- Base and Chemcial Reactions teaching. Before the study, students were asked to have a 50-55 minutes examination. After the study, the same questions were asked to students 21 3 8th grade students from two schools in Karşıyaka, Izmir. We accounted for social factors that would effect the methodogy of the study by collecting relevant data from school administrations. Mean, standart deviation, t-test, analysis of variance and Scheffe test were used to analyze the data. Key Words : Minilabor, Science, Acid- Base, Chemical Reactions IX | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 8. sınıf fen bilgisi dersinde kimya konularının içerdiği ünitelerin öğretiminde Minilabor yöntemi ile geleneksel yöntemin karşılaştırılması | |
dc.title.alternative | Comparison of Minilabor method and traditional method in teaching of 8th class science course's chemistry chapters | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 192675 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 170463 | |
dc.description.pages | 83 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |