Show simple item record

dc.contributor.advisorOluk, Sami
dc.contributor.authorKara, Seda
dc.date.accessioned2021-05-07T08:43:47Z
dc.date.available2021-05-07T08:43:47Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/598692
dc.description.abstractB LG SAYAR DESTEKL ÖĞRET M YÖNTEM LE, ?CANLILARDA ÜREME VE GEL ŞME?ÜN TES NDEK ?M TOZ VE MAYOZ BÖLÜNME? KONULARININ ÖĞRET LMES VE BUNAYÖNEL K MATERYAL GEL ŞT R LMESSeda KARAÖZETBu araştırmada ilköğretim 8. sınıflarda mitoz ve mayoz bölünme konusunun bilgisayardestekli öğretim yöntemi ve geleneksel öğretim yöntemi ile işlenmesinin öğrencinin başarısı üzerineetkileri ve bilgisayar destekli öğretim gören öğrencilerin bilgisayar destekli öğretim üzerine görüşleriincelenmiştir.Bilgisayar destekli öğretim yöntemi için bir öğretim CD'si hazırlanmıştır. CD powerpointsunumundan oluşmaktadır. Sunum ise mitoz ve mayoz bölünme konularıyla ilgili animasyonlarıiçermektedir. Ayrıca konunun daha iyi anlaşılabilmesi için CD'de bazı web sitelerinden alınananimasyonlara da yer verilmiştir.Araştırma 2004-2005 öğretim yılının birinci ve ikinci döneminde stanbul ili Özel ErolAltaca ve kbaliye lköğretim Okullarına devam eden toplam 100 sekizinci sınıf öğrencisiyleyürütülmüştür. Öğrenciler her iki okulda da deney ve kontrol grubu olmak üzere iki gruba ayrılmış,deney grubuna ders bilgisayar destekli öğretim yöntemiyle, kontrol grubuna ise geleneksel yöntemleanlatılmıştır. Deney ve kontrol gruplarına uygulanacak konu başarı testi (öntest ve sontest) sorularıÖSYM kaynaklı olup 160 kişi üzerinde uygulanarak test edilmiştir. Deney ve kontrol gruplarınındenk olup olmadığına 7.Sınıf Fen Bilgisi karne notları ve konu başarı testi (ön test) varyans analizisonuçlarının Anova le sınanmasıyla karar verilmiştir.Uygulamanın sonunda deney ve kontrol gruplarına öntest olarak verilen konu başarı testisontest olarak tekrar verilmiştir. Her iki grup arasındaki farkın anlamlı olup olmadığı t testi ilebelirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin derste sormuş oldukları soruların öğrenme düzeyleri ile bir ilişkiolup olmadığı Kay Kare testi ile sınanmıştır. Bilgisayar destekli öğretimin motivasyonu arttırıparttırmadığı ise öğrencilerin ders hakkındaki görüşlerine yer verilerek belirlenmeye çalışılmıştır.Uygulamanın sonucunda bilgisayar destekli öğretim yöntemi ile ders işlenen deneygrubunun, geleneksel yöntemle ders anlatılan kontrol grubuna göre anlamlı düzeyde daha başarılıolduğu ve bilgisayar destekli eğitimin dersteki öğrencilerin motivasyonunu arttırdığı sonucunavarılmıştır.
dc.description.abstractTEACHING ?MITOSIS AND MEOSIS DIVISON? SUBJECTS IN UNIT ?GENERATION ANDEVOLUTION INLIVING BEINGS? BY COMPUTER SUPORTED EDUCATION SYTEM ANDDEVELOPING MATERIAL RELATED TO THISSeda KARAABSTRACTThis experimental research investigated the effects of computer assited instructionthtraditional instruction on the 8 grade students science achievement in the topic of mitosis andmeosis dividing.An education CD is prepared for the process of computer supported education. The CDincludes the presentation of powerpoint. This presentation is formed by mitosis and meosis dividinganimations. In addition, there is some animations in the CD which are taken from websites to makethe subject more clear.Research has been conducted during the first and second semesters of 2004-2005 with100 eight grade students attending. Özel Erol Altaca lköğretim Okulu and kbaliye lköğretim Okulu.Students have been seperated in to experiment and control groups in each of the schools; andwhile the control groups have been taught by traditional methods, the experiment groups have beentaught using the computer supported education method. The subject success test (pre-test andpost-test), composed of ÖSYM- originated questions, has been achieved by the trial with Anova ofththe results of the analysis of the 7 grade science class grades and the variance analysis of thesubject success test (pre-test).At he end of the application, the control and experiment groups were once again given(as post-test) the subject success test (that they were given as pre-test). The significance of thedegree of variation of the results of the two groups has been decided by the t test in addition, theKay Square test was used to assess whether or not the questions asked by students during classeshad any relation with their level of learning. The question of computer supporred education havingthe effect of raising motivation levels in students was assessed giving place to the students in theclass.At the completion of the application, the conclusion that the experiment group whitreceived computer supported education achieved a significantly higher degree of success th thecontrol group which received traditional education, and that the computer support education methodraised the raised the concentration of the students, has been reached.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBilgisayar destekli öğretim yöntemi ile, `canlılarda üreme ve gelişme` ünitesindeki `mitoz ve mayoz bölünme` konularının öğretilmesi ve buna yönelik materyal geliştirilmesi
dc.title.alternativeTeaching `mitosis and meosis division` subjects in unit `generation and evolution in living beings` by computer supported education system and developing material related to this
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid193574
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityCELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid197574
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess