Fen bilimleri öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi ve öz güven düzeylerinin belirlenmesi
dc.contributor.advisor | Ateş, Özlem | |
dc.contributor.author | Avci, Turgay | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:42:03Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:42:03Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/598222 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı; Manisa ilindeki fen bilimleri öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi ve teknolojik pedagojik alan bilgisi öz güven düzeylerinin belirlenmesi ve bu düzeylerin çeşitli değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğinin incelenmesidir. Çalışmaya 2013/2014 eğitim öğretim yılında Manisa ilinde görev yapan 332 fen bilimleri öğretmeni katılmıştır. Veri toplama araçları olarak `Kişisel Bilgi Formu`, `Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Ölçeği`, `Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Öz Güven Ölçeği` ve `Görüş Formu` kullanılmıştır. Verilerin analizinde, yüzde ve frekans değerleri, ilişkisiz t-testi, tek faktörlü varyans analizi, Mann-Whitney U testi, Kruskal Wallis H testi, Scheffe, LSD ve Dunnett's C çoklu karşılaştırma testleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, fen bilimleri öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi ölçeğinin bütün alt boyutlarında `iyi` seviyede oldukları belirlenmiştir. Teknolojik pedagojik alan bilgisi öz güven ölçeğinde ise; teknolojik pedagojik alan bilgisi, teknolojik pedagojik bilgi ve teknolojik bilgi alt boyutlarının `yüksek`, teknolojik alan bilgisi alt boyutunun ise `orta` seviyede olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, teknolojik pedagojik alan bilgisi ve öz güven ölçeğinin bütün alt boyutlarında; erkek öğretmenlerin kadınlara göre, bilgisayarı olan öğretmenlerin olmayanlara göre, ortalama puanlarının daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Bunun yanı sıra, fen bilimleri öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi ve öz güven düzeyi; cinsiyete (erkek öğretmenlerin lehine), mezun olunan bölüme (fen bilgisi öğretmenliği bölümü mezunları lehine), kıdeme (6-10 yıl kıdeme sahip olanların lehine), bilgisayara sahip olma durumuna (bilgisayarı olanların lehine) ve günlük ortalama bilgisayar kullanma süresine (günlük 4 saatten fazla kullananların lehine) göre farklılıklar göstermektedir. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine technological pedagogic content knowledge and technological pedagogic content knowledge self-confidence levels of science teachers in Manisa and to examine whether it shows differences or not according to some factors. 332 science teachers who are working in Manisa contributed to this study in 2013-2014 educational year. `Personal Information Form`, `Technological Pedagogic Content Knowledge Scale`, `Technological Pedagogic Content Knowledge Self-Confidence Scale` and `Feedback Form` were used as data collecting tools. In the analysis of data; frequency and percentage values, unrelated t-test, single-factor variance analysis, Mann- Whitney U test, Kruskal Wallis H test, Scheffe, LCD and Dunnett's C multiple comparison tests were used. According to the research results, it is detected that science teachers are good at all the subscales of technological pedagogical content knowledge scale. In technological pedagogical content knowledge self confidence scale, it is determined that technological pedagogical content knowledge, technological pedagogical knowledge and technological knowledge subscales are on the high level but technological content knowledge subscale is on the mid-level. Moreover, in all the subscales of technological pedagogical content knowledge and self confidence scale, it is detected that male teachers' average scores are higher than female teachers and the teachers who have computer get higher average scores than who don't. In addition to this, there are differences in science teachers' technological pedagogical content knowledge and self confidence level as to gender (in favor of male teachers), graduate program (in favor of science teaching department graduate), seniority (in favor of the teacher who work 6-10 years), computer ownership (in favor of the teachers who have computer) and daily average computer usage duration (in favor of the teachers who use the computer more than 4 hours a day). | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Fen bilimleri öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi ve öz güven düzeylerinin belirlenmesi | |
dc.title.alternative | Determining technological pedagogic content knowledge and self-confidence levels of science teachers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10046830 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 373793 | |
dc.description.pages | 93 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |