Yenidoğan bebek annelerine verilen presentasyon ve demonstrasyon destekli bebek masajı eğitiminin etkinliğinin değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Seval, Müge | |
dc.contributor.author | Gündoğdu Karakaya, Ayla | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:41:31Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:41:31Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2020-08-07 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/598063 | |
dc.description.abstract | Ayla Gündoğdu Karakaya, Yenidoğan Bebek Annelerine Verilen Presentasyon ve Demonstrasyon Destekli Bebek Masajı Eğitiminin Etkinliğinin Değerlendirilmesi. Bülent Ecevit Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Zonguldak, 2017.Yenidoğan dokunma sayesinde dış dünya ile iletişim kurarak çevresini tanır. Dokunmanın terapötik uygulanması masajdır. Bebek masajı özel olarak bebeklere uygulanır, anne-baba-bebek için faydalıdır. Bu çalışma, primipar annelere farklı öğretim yöntemleri kullanılarak verilen bebek masajı eğitimin etkinliğinin değerlendirilmesi amacıyla yarı deneysel ön test-son test çalışması olarak yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Karadeniz Ereğli Devlet Hastanesi Kadın Doğum ve Yenidoğan Yoğun Bakım Servisinde yatan 400 primipar anne oluşturmuştur. 192 primipar anne evren olarak belirlenmiş ve örneklem seçim kriterlerine uyulmuştur. Verilerin toplanmasında; Kişisel Bilgi Formu, Masaj Bilgisi Değerlendirme Ön Test- Son Test Formu kullanılmıştır. Annelere kişisel bilgi formu ve ön test uygulanmış, video gösterimi ve araştırmacı tarafından maket üzerinde masaj uygulaması yapılmıştır. Devamında annelere maket üzerinde masaj uygulamasını yaptırılmış ve araştırmacı tarafından masaj evrelerini bilme, doğru şekilde uygulama durumu son test formuna kayıt edilmiştir. Bebek masajı eğitimi öncesi annelerin %41'inin (n= 79) bebeğine masaj yapabileceği, %93.8'inin (n=180) bebek masajı yapma konusunda kendisini yeterli hissetmediği belirlenmiştir. Eğitim sonrası annelerin masaj öncesi hazırlık (p=0.000), masaj sırasında doğru teknikle masajı uygulayabilme(p=0.000), masaj sonrası bebeği uygun şekilde rahatlatmayı bilme düzeyinin yapabilme düzeyine göre anlamlı olarak yükseldiği saptanmıştır (p=0.000). Sonuç olarak; masaj bilgisini arttırmak için annelere verilen eğitimin etkin olduğu, farklı öğretim teknikleri kullanılarak eğitimin etkinliğinin arttığı belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Anne, Bebek Masajı, Eğitim, Yenidoğan | |
dc.description.abstract | Ayla Gündoğdu Karakaya, Evaluation of the Effectiveness of Presentation and Demonstration Assisted Baby Massage Training for Newborn Baby Mothers. Bülent Ecevit University Health Sciences Institute, Child Health and Diseases Nursing Department, Postgraduate Thesis, Zonguldak, 2017.The newborn recognizes the environment by communicating with the outside world through touch. Therapeutic application of touch is the massage. Baby massage is especially applied to infants, and it is useful for mother-father-infant. This study was conducted as a quasi-experimental pre-test - post-test study to evaluate the effectiveness of the baby massage training given to the primipara mothers using different teaching methods. The target population of the study was formed by 400 primipara mothers who were in Karadeniz Ereğli State Hospital, Gynecology and Newborn Intensive Care Unit. 192 primipara mothers were determined as target population and sample selection criteria were met. Personal information form and massage knowledge evaluation pre-test - post-test form were used to collect the data. Personal information form and pre-test were applied to the mothers, video demonstration and massage application on the model were done by the researcher. Afterwards, massage application on the model was practiced to mothers, and the knowledge of massage phases and the correct application status were recorded by the researcher on the post-test form. It was determined that 41% (n = 79) of the mothers could massage their baby before baby massage training, and 93.8% (n = 180) of them did not feel competent enough about making a baby massage. After the training, it was determined that the mothers' pre-massage preparation (p = 0.000), the massage with right technique during the massage (p = 0.000) and the level of knowing how to comfort the baby properly after the massage were significantly higher than those of the level of being able to do it (p = 0.000). As a result, it has been determined that the training given to the mothers to increase the massage knowledge was effective and the effectiveness of the training was improved by using different teaching techniques.Keywords: Mother, Baby Massage, Training, Newborn | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Hemşirelik | tr_TR |
dc.subject | Nursing | en_US |
dc.subject | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları | tr_TR |
dc.subject | Child Health and Diseases | en_US |
dc.title | Yenidoğan bebek annelerine verilen presentasyon ve demonstrasyon destekli bebek masajı eğitiminin etkinliğinin değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluation of the effectiveness of presentation and demonstration assisted baby massage training for newborn baby mothers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-08-07 | |
dc.contributor.department | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Patient education | |
dc.subject.ytm | Infant | |
dc.subject.ytm | Infant-newborn | |
dc.subject.ytm | Massage | |
dc.subject.ytm | Mothers | |
dc.subject.ytm | Infant care | |
dc.identifier.yokid | 10159916 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 473867 | |
dc.description.pages | 76 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |