Show simple item record

dc.contributor.advisorŞaşmaz Ören, Fatma
dc.contributor.authorBabacan, Tolga
dc.date.accessioned2021-05-07T08:41:25Z
dc.date.available2021-05-07T08:41:25Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/598010
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı; fen bilimleri öğretmen adaylarının TPAB yeterliklerinin ve TPAB öz yeterlik düzeylerinin belirlenmesi ve bir dönem boyunca Özel Öğretim Yöntemleri-II dersi kapsamında gerçekleştirilen teknoloji destekli mikro öğretim uygulamalarının adayların TPAB yeterlikleri ve TPAB öz yeterlik düzeylerine etkisinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada nitel ve nicel yöntemlerin bir arada kullanıldığı karma yöntemler araştırma deseni kullanılmıştır. Çalışmada veri toplama araçları olarak, nitel aşamada yarı yapılandırılmış mülakatlar, odak grup görüşmesi, görüş formu, teknoloji destekli mikro öğretim formu, mikro öğretim gözlem formu, öğretmen adaylarına ait mikro öğretim ders kayıtları ve öğretmen adaylarının hazırladıkları, kullandıkları ders materyalleri ve ders planlarından yararlanılmıştır. Nicel aşamada ise, Canbazoğlu Bilici (2012) tarafından geliştirilen TPAB anketi kullanılmıştır. Araştırma süresince elde edilen nicel verilerin betimsel istatistikleri SPSS 17.0 paket programı ile yapılmıştır. Nitel verilerin analizi ise, betimsel analiz ve içerik analizi ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın sonucunda adayların; TPAB öz yeterliklerinde ve TPAB'ın alt boyutları kapsamında öz yeterliklerinde artış olduğu, teknoloji destekli mikro öğretim uygulamalarının adayların TPAB yeterlik düzeylerine olumlu yönde katkı sağladığı ve teknoloji entegrasyonu becerilerinin arttığı bulunmuştur. Teknoloji destekli mikro öğretim uygulamalarının, adayların teknolojiyi kullanma becerilerini, teknolojiyi kullanarak ölçme ve değerlendirme yapabilme becerilerini, dersin işleniş sürecinde kavram yanılgılarını ortaya çıkarmada teknolojik araçlardan yararlanabilme becerilerini geliştirdiği ve kullandıkları teknolojilerin strateji, yöntem ve teknikleri etkilediği belirlenmiştir. Sonuç olarak adayların TPAB düzeylerinin artmasında teknoloji destekli mikro öğretim uygulamalarının etkili bir yöntem olduğu ortaya çıkmıştır. Anahtar Kelimeler: Teknoloji destekli mikro öğretim, teknolojik pedagojik alan bilgisi, teknolojik pedagojik alan bilgisi öz yeterliği, teknoloji entegrasyonu, fen Bilimleri, karma yöntem.
dc.description.abstractThe basic purpose of this study is to identify the TPACK qualifications and TPACK self-efficacy in prospective sciences teachers, as well as to evaluate the effects of technology aided micro teaching practices performed during one semester within the scope of the Special Education Methods-II class on the TPACK qualifications and TPACK self-efficacy levels of the candidates. The study employed a mixed method research pattern with simultaneous use of qualitative and quantitative research methods. During the study, in regard to qualitative research, semi-structured interviews, focus group interviews, opinion form, technology supported micro education form, micro education monitoring form, micro educational class records of prospective teachers, as well as lesson materials ad lesson plans prepared and implemented by prospective teachers were used as data collection tools. Upon the conclusion of the study it was found that self-proficiency of candidates within the scope of TPACK and TPACK's sub-dimensions was increased, and that technology aided micro teaching practices positively contributed to TPACK qualification levels and increased technology integration skills of prospective teachers. It was found technology aided that micro teaching practices develop the technology utilization skills, technology aided measurement and evaluation skills, ability of prospective teachers to utilize technological tools to identify misconceptions during classes, and it was found that the implemented technology affected their strategies, methods and techniques. It is concluded that technology aided micro educational practices constitute an effective method in increasing the TPACK qualification levels of prospective teachers. Keywords: Technology aided micro teaching, technological-pedagogical content knowledge, technological-pedagogical content knowledge self-proficiency, technology integration, sciences, mixed method.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTeknoloji destekli mikro öğretim uygulamalarının fen bilimleri öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) yeterlikleri üzerine etkisi
dc.title.alternativeEffects of technology aided micro teaching practices on technological pedagogical content knowledge (TPACK) qualifications of prospective science teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPedagogical content knowledge
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmEducation technology
dc.subject.ytmSelf-efficacy
dc.subject.ytmProfessional competence
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.identifier.yokid10098765
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityCELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid424267
dc.description.pages277
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess