Show simple item record

dc.contributor.advisorBiber, Ahmet Emre
dc.contributor.authorKervan, Serkan
dc.date.accessioned2021-05-07T08:38:32Z
dc.date.available2021-05-07T08:38:32Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-07-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/597885
dc.description.abstractİslami finans sistemi, toplumun ekonomik hayatının yanında sosyal ve dini hayatlada bütünleşik durumdadır. Çalışmamızın konusu, Türkiye'de islami finans araçlarının tercih edilme nedenlerini açıklayarak ve kullanılan yatırım ürünlerinin dünya genelinde ve de ülkemizdeki durumla karşılaştırılmasını, islami yatırım ürünlerinin tanımı, kullanım şekillerini ve müşterilerin tercih durumlarını belirlemektir. Araştırma da verilerin toplanması mülakat şeklinde, yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları, katılım bankalarında en az onbeş yıl tecrübe sahibi olan şube müdürleridir. Çalışmaya katılan şube müdürlerinin görüşlerinden hareketle islami finans araçlarının tercih edilmesine etki eden faktörler tanımlanmıştır. Konuyla iligili literatür taramalarımızda ise, İslami finans ürünlerini daha çok katılım bankacılığını kullanan müşterilerin tercih ettiğini ve bu konuda bilgi sahibi olduklarına ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe Islamic financial system is integrated not only with the economic life of society but also with social and religious life. The main subject of our study, Explaining the reasons for preferring this Islamic finance tools to compare the use of investment products worldwide and in our country and to define the definition of Islamic investment products, usage patterns and customer preferences in Turkey. Semi-structured interview technique has been used as the data collection method. The participants of the study are branch managers who have at least fifteen years of experience in participation banks. Based on the opinions of the branch managers participating in the study, the factors affecting the preference of Islamic financial instruments were defined. the literature review related to the research problem, it was found that Islamic finance products were preferred by customers using participation banking and they had knowledge about this subject.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBankacılıktr_TR
dc.subjectBankingen_US
dc.titleİslami finans ve Türkiye`de İslami finans araçlarının tercih edilmesinde etkili olan faktörler
dc.title.alternativeIslamic finance and factors influencing customer's acceptance of Islamic banking products in Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-10
dc.contributor.departmentBankacılık ve Finans Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmParticipation banking
dc.subject.ytmIslamic finance techniques
dc.subject.ytmInterest-free banking
dc.subject.ytmIslamic banking
dc.subject.ytmSukuk
dc.subject.ytmMurabaha
dc.identifier.yokid10223769
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid531507
dc.description.pages146
dc.publisher.disciplineBankacılık ve Finans Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess