Show simple item record

dc.contributor.advisorDurusoy, Serab
dc.contributor.authorÖzok, Ömür
dc.date.accessioned2021-05-07T08:38:30Z
dc.date.available2021-05-07T08:38:30Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-12-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/597876
dc.description.abstractMedya sektörü küreselleşme ile birlikte temel işlevi olan haber verme fonksiyonunu ikinci plana atarak toplumları sosyal, kültürel, siyasi ve ekonomik anlamda etkileyen bir güç haline gelmiştir. Genel olarak incelendiğinde medya sektörünün yapısında küreselleşme sürecinin getirdiği teknolojik gelişmeler ve neo-liberal politikalar sonucunda köklü değişmeler meydana gelmiştir. Küreselleşme, medya sektörünün sahiplik yapısında yoğunlaşmalara neden olmuştur. Sahiplik yapısı değişen medya sektörünün istihdam politikalarında da değişmeler meydana gelmiştir. Küreselleşme ile birlikte emek yoğun üretim tarzından teknolojik yoğun üretim tarzına hızlı bir geçiş olmuştur.Türk medyasının, 1980 sonrası uygulanan neo-liberal politikalar ve küreselleşmenin getirdiği teknolojik yeniliklerle birlikte dünya medyasına paralel değişmeler geçirdiği gözlemlenmektedir. 24 Ocak 1980 Kararlarından sonra uygulanan politikalar sonucunda Türk medyasında ciddi değişimler ve dönüşümler meydana gelmiştir. Türk medya sektörü içinde bulunmuş olduğu siyasal yapıdan ve ekonomik krizlerden etkilenen kırılgan yapısı ile küreselleşme sürecinden etkilenmiştir. Türk medyası, geleneksel aile gazeteciliği sahipliği yapısından çıkarak büyük holdinglerin denetimi altına girmiştir. Böylece büyük medya grupları, medyadaki istihdam politikalarını belirlemekte ve medyayı diğer iş kollarının destekleyicisi olan bir mecra haline dönüştürmüştür. Bu çalışmada küreselleşme ile medya arasındaki ilişki sosyo-kültürel, siyasal ve ekonomik anlamda incelenmiş olup küreselleşme süreciyle birlikte Türk medya sektöründeki dönüşümler ekonomik anlamda irdelenmeye çalışılmıştır.
dc.description.abstractThe media sector has become a power affecting societies socially, culturally, politically and economically while pushing its role as a news source into the background. In general terms, remarkable changes have occurred in the structure of the media sector, which results from neo-liberal policies and technological advances brought by globalization. There have also been changes in the status of the ownership of the media sector which has been affected by globalization. The employment policies of the media sector have also changed accordingly and a fast transition from labor - intensive manufacturing to technology - intensive manufacturing has taken place.It is observed that the Turkish media has parallel transformations with the world media resulting from the neo-liberal policies which were put into practice after the 1980's and the advances in technology as a result of globalization. Radical transformations and changes occurred in the Turkish media due to the policies applied after the January 24, 1980 decisions. The political structure of the country and fragile structure of the economy affected the Turkish media sector and the Turkish media has been transformed from family business journalism to a sector in which big holdings has become a monopoly and determiner of media employment policies and a sector supporting other business branches.In this study, the relationship between the media and globalization was analyzed regarding socio-cultural, political and economic factors and the transformations in the Turkish media sector in terms of economy was tried to be examined in detail.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.titleKüreselleşmenin medya sektörüne etkileri: Türkiye örneği
dc.title.alternativeThe effects of globalization on media industry: Sample of Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-27
dc.contributor.departmentİktisat Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmGlobalization
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytmMedia enterprises
dc.subject.ytmTurkish media
dc.subject.ytmMedia sector
dc.identifier.yokid10210015
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid519341
dc.description.pages258
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess