Show simple item record

dc.contributor.advisorCop, Ruziye
dc.contributor.authorYasa, Yesevi Alperen
dc.date.accessioned2021-05-07T08:38:16Z
dc.date.available2021-05-07T08:38:16Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-07-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/597765
dc.description.abstractInstagram'ın dünyanın en çok kullanılan sosyal medya platformlarından biri olması, bu uygulamayı aynı zamanda dünyanın en büyük global pazarlarından biri haline getirmiştir. Kişi ve işletmeler Instagram uygulamasını kullanarak kolaylıkla bir sanal mağaza oluşturabilmektedir. Ancak Instagram'da başarılı olabilmek için, tıpkı e-ticaret sitelerinde olduğu gibi, tüketicilerin güveninin kazanılması gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı Instagram mağazalarında tüketici güvenini oluşturan faktörleri ve Instagram mağazalarına duyulan güvenin satın alma niyetine etkisini belirlemektir. Bu kapsamda kolayda örnekleme yöntemiyle seçilen, Türkiye'de yaşayan ve Instagram kullanıcısı olan 439 kişiye anket uygulanmıştır. Anket sorularında yer alan tanımlayıcı soruların analizi SPSS programı ile yapılmıştır. Diğer analizler için Varyans Temelli Yapısal Eşitlik Modellemesi Yöntemi kullanılmıştır. Bu kapsamda SmartPLS programından yararlanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, Instagram satıcısının algılanan bütünlüğünün, algılanan yardımseverliğinin ve algılanan yetkinliğinin tüketicilerin Instagram mağazasına güveni üzerinde etkili olduğu görülmüştür. Ayrıca, güven eğilimi kullanıcı beğenileri ve takipçi sayısı ve müşteri onayı faktörlerinin de güven üzerinde etkili olduğu tespit edilmiş ve Instagram mağazalarına güvenin tüketicilerin Instagram mağazalarından satın alma niyetini etkilediği ortaya konulmuştur.Anahtar Kelimeler: Sosyal Medya, Instagram Mağazaları, Tüketici Güveni, Instagram Mağazalarında Güven, Güveni Oluşturan Faktörler.
dc.description.abstractThat Instagram is one of the most used social media platforms around the world which makes this application also one of the biggest global markets in the world. People or businesses may easily set up a virtual store by employing the application Instagram. However, in order to achieve success in Instagram, it is necessary to gain the trust of consumers just like in e-commerce sites. Aim of this study is to determine factors forming the trust in Instagram stores and effect of the trust in Instagram stores on the purchase intention. Within this scope, 439 people were surveyed, which were selected by means of convenience sampling method, lived in Turkey and are Instagram users. Descriptive questions in survey questions were analyzed by means of SPSS program. Variance-based structural equation modeling was employed for other analyses. Within this concept, SmartPLS was used. In the conclusion of analyses carried out, it was detected that factors pertaining to the propensity to trust, customer endorsement, user likes and number of the followers, the perceived integrity, perceived benevolence and perceived competence of an Instagram vendor have an effect on the trust of consumers in Instagram stores. Furthermore, it was concluded that the trust in Instagram stores had an effect on the purchase intention of users from Instagram stores.Key Words: Social Media, Instagram Stores, Consumer Trust, Consumer Trust in Instagram Stores, Factors Forming The Trusten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSosyal medya satın alımlarında tüketici güveni oluşturan faktörler ve güvenin satın alma niyetine etkisi: Instagram örneği
dc.title.alternativeFactors forming the trust on social media purchasing and effect of the trust on purchase intention: Instagram sample
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-17
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmConsumer trust
dc.subject.ytmPurchase intention
dc.subject.ytmInstagram
dc.subject.ytmConfidence
dc.identifier.yokid10254837
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid554603
dc.description.pages178
dc.publisher.disciplinePazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess