Show simple item record

dc.contributor.advisorTunga, Mehmet Alper
dc.contributor.authorDemir, Tuğçe Merve
dc.date.accessioned2020-12-03T17:01:27Z
dc.date.available2020-12-03T17:01:27Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-10-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/59764
dc.description.abstractVeri madenciliği, geleneksel yöntemlerle anlaşılmayan büyük verilerden anlamlı bilgi çıkarma işlemidir. Bu kapsamda, müşterilerin profillerinin araştırılması sonucu ürün kullanma eğilimleri ele alınmıştır.Veri madenciliği; verinin analiz edilmesi, analiz sonucunda ortaya çıkan bilgilerin değerlendirilmesi ve yorumlanmasını sağlayan bir işlem dizisinden oluşmaktadır. Bu işlemler farklı yöntemler ve programlar kullanılarak yapılabilir. Bu çalışmada Weka adlı program üzerindeki algoritmalar kullanılmıştır. Ürün kullanımı olan müşterilerin hangi özelliklere sahip olduğunu belirlemek amacıyla, sınıflandırma yöntemi kullanılarak ürün önerme, sonucunda da bankacılık sektörüne müşterilerin etkinlik ve aktifliklerini arttırmaya fayda sağlayacak bir çalışma yapılmıştır.Bu tez kapsamında Türkiye'de hizmet veren özel bir bankanın çağrı merkezini arayarak işlem yaptıran müşterilerin kişisel bilgileri ve kullandıkları ürünler göz önünde bulundurularak onlara ürün önermek için müşterilerin sınıflandırılması hedeflenmiştir. Verinin düzenleme aşaması ve analizi çalışma kapsamına alınmıştır. Bu uygulama ile bankacılık sektörünün beş ürününü kullanan müşterilerin profilleri incelenmiş ve uygun profilde olup ilgili ürünleri kullanmayan müşteriler araştırılmıştır.
dc.description.abstractData mining is a process of extracting meaningful information from big data which cannot be understood using traditional methods. In this context, customer's propensity for using a banking product in accordance with their profile is analyzed. Data mining consists of a series of actions including analyzing data together with evaluating and interpreting information emerged as a result of data analysis. These actions can be performed using different methods and software. The algorithms in Weka software are used in this study. By using classification method in order to determining characteristics of customers that have already used a banking product, this study is conducted to propose a product to those customers with an aim to increase their efficiency and activity.Within the context of this thesis, the classification of a private Turkish bank's customers considering their personal information and their current products in order to propose a new product is conducted. Organization and analysis of data are included in the scope of this study. In this application, customer profiles who use five products of banking sector are analyzed and those customers who don't use these products in spite of having relevant profiles are examined.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBankacılıktr_TR
dc.subjectBankingen_US
dc.titleVeri madenciliği yöntemleri ile banka çağrı merkezi müşterilerine uygulanan pazarlama stratejilerinin belirlenmesi
dc.title.alternativeDetermining marketing strategies for banking call center customers using data mining methods
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-02
dc.contributor.departmentBilgisayar Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10192328
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid509804
dc.description.pages72
dc.publisher.disciplineBilgi Teknolojileri Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess