Show simple item record

dc.contributor.advisorOcak, Ahmet
dc.contributor.authorBaksi, Elif
dc.date.accessioned2021-05-07T08:37:45Z
dc.date.available2021-05-07T08:37:45Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/597508
dc.description.abstractBu çalışmada Tanzimat‟tan Cumhuriyet‟e Osmanlı Eğitimi genel hatlarıyla ele alınmış ve ardından Edirne Vilayeti‟ne bağlı Tekfurdağı Sancağı‟nın eğitim kurumlarının yenileşme dönemindeki yansımaları ortaya konulmuştur. Osmanlı Devleti özellikle 1869 Maârif-i Umumiye Nizamnamesi ile eğitim alanında gelişme ve yenileşmeye bağlamıştır. Ülke genelinde mekteplerde uygulamaya geçirilen düzenlemeler Tekfurdağı Sancağı‟na da yansımıştır. Tekfurdağı Sancağı‟ndaki ibtidai, sıbyan, rüşdiye, idadi ve gayrimüslim mektepleri isim, sayı, öğretmen, öğrenci, verilen dersler, inşa ve mesarifat gibi konularda ayrıca tespit edilmeye çalışılmıştır. Tanzimat Fermanı‟ndan 20. yüzyıl başına kadar gerçekleştirilen yenilikler ve bunların sancağa yansımaları belgelerden elde edilen bilgiler ışığında sunulmuştur. Çalışmanın Osmanlı eğitim tarihine ve şehir tarihine katkı sağlaması amaçlanmıştır.
dc.description.abstractIn this study, Ottoman education from Tanzimat to Republic was discussed in general terms. Then the reflections of the educational institutions of Tekfurdağı Sanjal of Edirne Province in modernization period were revealed. The Ottoman Empire started to develop and renew in the field of education especially with the 1869 Maarif-i Umumiye Regulations. The regulations implemented in schools throughout the country were also reflected in the Sanjak of Tekfurdağı. In the Tekfurdağı Sanjak, ibtidai, sıbyan, rüĢdiye, idadi and non-Muslim schools were tried to be determined separately on the subjects such as names, numbers, teachers, students, lectures, construction. The innovations from the Tanzimat to the beginning of the 20th century and their reflections on the starboard are presented in the light of the information obtained from the documents. The aim of the study is to contribute to the history of Ottoman education and city historyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTarihtr_TR
dc.subjectHistoryen_US
dc.titleTanzimat`tan Cumhuriyet`e Osmanlı eğitimi ve Tekfurdağı Örneği
dc.title.alternativeOttoman education from Tanzimat to Republic and Tekfurdagi sample
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-11
dc.contributor.departmentYakınçağ Tarihi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10296977
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid592090
dc.description.pages243
dc.publisher.disciplineTarih Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess