İlköğretim 5. sınıf sosyal bilgiler programı kazanımlarının ulaşılma düzeyinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
dc.contributor.advisor | Arslan, Ali | |
dc.contributor.author | Tetik, Ahmet | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:34:36Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:34:36Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/597421 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı ilköğretim 5. sınıf sosyal bilgiler dersi kazanımlarının ulaşılma düzeyini belirleyerek öğrencilerin cinsiyetlerine, ailelerinin gelir durumuna göre, çalışma odası olup olmadığına ve dershaneye gidip gitmediklerine göre karşılaştırmaktır. Çalışmada Tyler'ın Hedefe Dayalı Değerlendirme Modeli kullanılmıştır. Araştırmaya 2010-2011 öğretim yılında Zonguldak ili Ereğli ilçe merkezindeki 5 farklı okuldan 389 ilköğretim 5.sınıf öğrencisi katılmıştır.Çalışma deneysel bir çalışma olup, deneme öncesi modellerden tek grup ön test son test modeli ile uygulanmıştır. Örnekleme ulaşmak zor olduğu için olasılıklı örnekleme seçilmiştir. Çalışmanın verileri araştırmacı tarafından geliştirilen başarı testi ile toplanmıştır. Araştırma verilerinin istatiksel çözümlenmesi SPSS 13.0 programı kullanılarak yapılmış ve araştırmada hata payı .05 olarak alınmıştır. Test, ünitenin başında ve sonunda olmak üzere iki kez uygulanmıştır.Araştırma sonunda öğrencilerin ailelerinin gelir düzeyinin, çalışma odasının bulunma durumunun ve dershaneye gitme durumlarının İlköğretim 5. sınıf sosyal bilgiler dersinin kazanımlarına ulaşmada etkili olduğu görülmüştür. | |
dc.description.abstract | The aim of this research is comparing the 5th grade students? getting rates of the Social Sciences? objectives according to their gender, economical conditions, having extra courses and having study rooms or not. In this research Tyler?s Objectives Based approach was used and 389 5th grade students from 5 different central schools in Zonguldak Eregli have participated in the evaluation.This is an experimental researchand a group is exercised pretestand posttest. Because it is difficult to have the exact results, probable results are used. The results of the researchare put together with a success test developed by the researcher. The statistical analysis of the research outputs are done by using the program SPSS 13. and the tolerance is taken as 05. the test is practiced before and after units.According to the results the variants like economical conditions of the students their having study rooms or not and private courses are seen to effect the success of the 5th grade students? getting to Social Sciences objectives. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 5. sınıf sosyal bilgiler programı kazanımlarının ulaşılma düzeyinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi | |
dc.title.alternative | Invastigating the level of acquired the acqusitions of the primary school grade fifth social studies syllbus according to different variables | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Recycling education | |
dc.subject.ytm | Program evaluation | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Social studies | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Tyler Objectives Based Evaluation Model | |
dc.subject.ytm | Goal programming | |
dc.identifier.yokid | 442967 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 322227 | |
dc.description.pages | 120 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |