11. sınıf öğrencilerine ait öyküleyici metinlerin bağdaşıklık ve tutarlılık açısından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Keklik, Saadettin | |
dc.contributor.author | Yilmaz, Ömer | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:34:35Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:34:35Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/597419 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın amacı, 11. sınıf öğrencilerinin öyküleyici anlatımlarında bağdaşıklık ve tutarlılık oluşturma başarılarının hangi düzeyde olduğunu belirlemek ve bu başarı düzeyinde okul türleri, ailenin gelir düzeyi, cinsiyet, öğrencinin okuduğu kitap sayısı ve sosyal medyada yazışma süresi değişkenlerinin bir farklılık oluşturup oluşturmadığını incelemektir. Araştırmanın örneklemini 2011- 2012 öğretim yılında Zonguldak il merkezinde türü farklı dört ortaöğretim kurumunun 11. sınıflarından rastgele seçilen 300 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama araçları kişisel bilgiler anketi ve 11 seçenekten oluşan yazma konularıdır. Veri çözümleme araçları, Öyküleyici Anlatım Bağdaşıklık Değerlendirme Ölçeği ve Öyküleyici Anlatım Tutarlılık Değerlendirme Ölçeği (Coşkun, 2005)'dir.Araştırmanın sonuçlarına göre, 11. sınıf öğrencilerinin öyküleyici anlatımlarında bağdaşıklık araçları kullanım ortalaması öğrenci (kâğıt) başına 30,80'dir. Öğrencilere ait öyküleyici metinlerde bağdaşıklık araçlarından dördünün incelendiği bu araştırmada 11. sınıf öğrencilerinin bağdaşıklık araçları kullanım ortalaması sırasıyla şu şekilde bulunmuştur: Bağlama ögeleri (13,24), gönderim (11,67), eksiltili anlatım (5,69) ve değiştirim (1,69)'dir. Araştırmanın sonuçlarına göre, öğrencilerin bağdaşıklık oluşturma düzeyi ile okul türü, cinsiyet, öğrencinin okuduğu kitap sayısı, sosyal medyada yazışma süresi değişkenleri arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık oluştuğu; ailenin gelir düzeyinin farklılık oluşturmadığı tespit edilmiştir. Öğrencilerin tutarlılık puanı ortalaması 5 üzerinden 1,87 olarak bulunmuştur. Araştırmanın alt probleminde yer verilen okul türü, cinsiyet, ailenin gelir düzeyi, öğrencinin okuduğu kitap sayısı, sosyal medyada yazışma süresi değişkenleri ile öğrencilerin tutarlılık oluşturma başarıları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir.Araştırmanın sonuçlarına göre, 11. sınıf öğrencilerinin öyküleyici metinlerinde bağdaşıklık ve tutarlılık oluşturmada önemli sorunlar yaşadıkları görülmüş ve tespit edilen sorunlar örnek metinler üzerinde nitel değerlendirme yapılarak ortaya konmuştur. | |
dc.description.abstract | The aim of the reserch is to determine that what level the 11th grades students are at for forming cohesion and coherence on narration and is to search that whether or not the level of income of families,types of school, the number of boks, that were read by students, the time that students spare fort he internet make any differences on the level of their succes.In 2011-2012 education term this research analyzes the narrative texts of 300 students whom have chosen from 4 different secondary education schools. In this research, students were asked to write a narrative text. The level of succes of students has been established in this research by using the methods of Coskun (2005) The scale of coherance in stories and The scale of coherence in stories. According to the results of this research 11th grade students? avarage of using coherence was determined as 30.80 per page. In this research, which analyzes the 4 tools of coherency, the average of using the tools of coherency was found as: factors of setting (13.24), reference (11.67), elliptic narration (5.69), substitution (1.69).It was determined that type of schools, gender, the number of the boks that were read by stutents and the timethat students spare for the internet formed a statistically difference but level of income of families did not formed any difference. It was found that the average of coherence of students is 1.87. It was determined that types of schools, gender, level of income of families, the number of the boks that were read by students and the time that students spare fort he internet formed a statically difference in the success of creating consistency.According to the findings of the research, it was observed that 11th grade students had difficulties to form coherence and consistency in narrative texts. Students? main problems were discovered and these problems were presented with qualitative evaluation. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 11. sınıf öğrencilerine ait öyküleyici metinlerin bağdaşıklık ve tutarlılık açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | The research of narrative texts of 2.grade students in the way of coherence and cohesion | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Text linguistics | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.subject.ytm | Writing training | |
dc.subject.ytm | Consistency | |
dc.subject.ytm | Cohesion | |
dc.identifier.yokid | 440496 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 322226 | |
dc.description.pages | 132 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |