Montessori yönteminin okul öncesi dönemde öğrencilerin yaratıcı düşünmelerine etkisi
dc.contributor.advisor | Yaşaroğlu, Faruk | |
dc.contributor.author | Şahintürk, Özge | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:34:34Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:34:34Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/597411 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerinde Montessori yönteminin etkisi incelenmiştir. Araştırma deneysel bir çalışma olup ön test son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Çalışmada deney grubunda Montessori yöntemi, kontrol grubunda Milli Eğitim Bakanlığı?nın halihazırdaki programı kullanılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak, Torrance yaratıcı düşünme anketi kullanılmıştır. | |
dc.description.abstract | In this research ıt has been analyzed the effects of montessori method on creative thinking of students. These researches are experimental. Pre-test, final-test control group methods and experimental design have been used. Within these research the experimental group have used the Montessori method, the control group have used the ` National Education Ministry`s own method. In this research to gather data they have used Torrence creative thinking survey. As a result; the Montessori education approach has a positive effect on students creative skills. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Montessori yönteminin okul öncesi dönemde öğrencilerin yaratıcı düşünmelerine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of Montessori method on creavitiyof the preschool student education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Preschool period | |
dc.subject.ytm | Preschool childrens | |
dc.subject.ytm | Montessori, Maria | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Education methods | |
dc.subject.ytm | Thought | |
dc.subject.ytm | Creative thinking | |
dc.subject.ytm | Child development | |
dc.identifier.yokid | 422441 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 322210 | |
dc.description.pages | 92 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |