Show simple item record

dc.contributor.advisorDemiroğlu, Aysel
dc.contributor.authorArican Demir, Hale
dc.date.accessioned2021-05-07T08:34:33Z
dc.date.available2021-05-07T08:34:33Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/597409
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, beşinci sınıf öğrencilerinin matematiksel üstbiliş düzeylerini cinsiyet ve başarı değişkenleri açısından inceleyip, aralarındaki ilişki düzeyini tespiti etmektir. Bu amaç doğrultusunda öğrenicilere ?Üstbilişsel Bilgi ve Beceri Ölçegi? (MSA-TR) ve ?Matematik Başarı Testi? uygulanmıştır.Araştırma sonucunda, beşinci sınıf öğrencilerinin üstbilişsel bilgi ve becerilerinin yeterli düzeyde olduğu, üstbilişsel bilgi ile üstbilişsel kontrol arasında yüksek düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır.Kız öğrencilerin üstbiliş toplam, yordam bilgisi, durum bilgisi ve planlama puanlarının anlamlı bir şekilde daha yüksek olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractThis study was performed to determine the relationship between 5th grade students ? mathematical metacognition levels by analyzing them in terms between the variables gender and achievement. In this research, correlational and comparative survey methods were used. In this study, data were collected by ?Metacognitive Skills and Knowledge? and ?Mathematic Achievement Test?. Finally, the result of the study showed that, metacognitive skills and knowledge of fifth grade students are found to be adequate and there is a high and significant relationship between metacognitive knowledge and metacognitive control. Metacognitive total, procedural knowledge, conditional knowledge and planning scores are significantly high for female students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBeşinci sınıf öğrencilerinin matematiksel üstbiliş düzeylerinin cinsiyet ve başarı değişkenleri açısından incelenmesi
dc.title.alternativeAnalysis of 5th grade students' mathematical metacognition levels between the variables gender and achievement
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMathematics achievement
dc.subject.ytmMetacognitive
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmGender identity
dc.subject.ytmMathematics
dc.identifier.yokid462250
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid345328
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess