Show simple item record

dc.contributor.advisorSayın, Saime
dc.contributor.authorDilmaç, Engin
dc.date.accessioned2021-05-07T08:34:23Z
dc.date.available2021-05-07T08:34:23Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/597365
dc.description.abstractBu araştırmada Zonguldak il merkezindeki 9 liseden toplanan verilerle lise öğrencilerinin, `Akran Zorbalığı Tanı Ölçeği` Zorba ve Kurban ölçümlerinin öğrenim gördükleri okula, cinsiyete, yaşa, anne ve babanın eğitim düzeyine, akademik başarılarına, aile içinde şiddet kullanımına ve anne babanın okula gelme sıklığına göre farklılık gösterip göstermediğini ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Zonguldak il merkezindeki 9 farklı lisede öğrenim görmekte olan 596 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma 2012-2013 öğretim yılı bahar döneminde yapılmıştır.Araştırmada öğrencilerin kişisel özelliklerini belirlemek üzere araştırmacı tarafından geliştirilen Kişisel Bilgi Formu ile Genç (2007) tarafından geliştirilen Akran Zorbalığı Tanı Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde parametrik olmayan istatistiksel yöntemlerden Mann Whitney U ve Kruskal Wallis H Testi kullanılmıştır. Araştırmada hata payı .05 olarak kabul edilmiştir.Anahtar Kelimler: Zorbalık, Zorbalık Türü, Saldırganlık, Okul ġiddeti
dc.description.abstractThis study consist of 596 students from 9 different high school and aims to show if; the school they attend, gender, age, the education level of their parents, academic achievement, violence within the family and the frequency of the parents' coming to school has any effect in their `Bullying Scale`. This study was conducted during the spring term of 2012-2013 academic year.To determine the characteristics of the students the `Personal Information Form` developed by the researcher and the `Bullying Diagnostic Scale` developed by Genç (2007) was used. For the analysis of the data the nonparametric statistical methods of Mann Whitney U and Kruskal Wallis H Test was used. In the research the significance level was accepted .05.Keywords: Bullying, Types of Bullying, Aggression, School Violenceen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleLise öğrencilerinin zorbalık düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
dc.title.alternativeSome variables of high school students with respect to the investigation of the level of bullying
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmPeer victimization
dc.subject.ytmViolence
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmBullying
dc.subject.ytmAggressiveness
dc.identifier.yokid10046010
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid361924
dc.description.pages185
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess