Orta öğretim İngilizce öğretmenlerinin sınıf yönetimi yaklaşımları ile kişilik tipleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Kalafat, Sezai | |
dc.contributor.author | Büyükuysal, Elif | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:34:16Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:34:16Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/597336 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Zonguldak ili ve ilçelerinde çalışan Ortaöğretim İngilizce öğretmenlerinin sınıf yönetimi stratejilerini ve kişilik tiplerini belirleyerek arasındaki ilişkiyi incelemektir. Tarama modelinde gerçekleşen bu araştırmada, 2012 - 2013 eğitim-öğretim yılında Zonguldak Ortaöğretim kurumlarında görev yapan 208 İngilizce öğretmenine anketler gönderilmiştir. Öğretmenlerden 172 tanesi anketleri cevaplamışlardır. Anketlerin 153 tanesi geçerli sayılarak araştırmaya dahil edilmiştir. Anket; üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde öğretmenlerin kişisel özellikleri belirlenmeye çalışılmıştır; ikinci bölümde Terzi (2001) tarafından hazırlanan 34 maddelik `Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Anlayışları Anketi` ile öğretmenlerin sınıf yönetimi anlayışları belirlenmiş ve son bölümde Ortaöğretim İngilizce öğretmenlerinin kişilik özelliklerinin belirlenmesi amacıyla, Bacanlı, İlhan ve Aslan tarafından (2009) geliştirilen ve 40 maddeden oluşan Sıfatlara Dayalı Kişilik Testi (SDKT) uygulanmıştır. Araştırmanın verilerinin analizinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, parametrik testlerden bağımsız gruplar için t testi ve Pearson Korelasyon testi kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, İngilizce öğretmenlerinin sınıf yönetimi yaklaşımlarından sırası ile demokratik, otokratik ve ilgisiz sınıf yönetimi anlayışlarını benimsedikleri belirlenmiştir. İngilizce öğretmenlerinin sınıf yönetimi anlayışlarına ilişkin görüşleri cinsiyete göre ilgisiz sınıf yönetimi anlayışında ve hizmet-içi eğitim alan öğretmenlerin demokratik sınıf anlayışında farklılık göstermekte, kıdeme, çalıştıkları okul türüne, sınav ile atanmaya ve aynı kurumda çalışma süresine göre farklılık göstermemektedir. Öğretmenlerin kişilik tipleri ile sınıf yönetimi stratejileri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişkinin olduğu ortaya çıkmıştır. Dışa dönük, deneyime açık, yumuşak başlı ve sorumluluk duygusu gelişmiş öğretmenlerin daha fazla demokratik sınıf yönetimi anlayışını benimsedikleri, ilgisiz sınıf yönetimini benimsemedikleri ve duygusal tutarsızlık gösteren öğretmenlerin daha çok otokratik sınıf anlayışını benimsedikleri ve 11 yıl ve üstü kıdeme sahip öğretmenlerin daha dışa dönük oldukları ortaya çıkmıştır. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine the relation of high school English teachers' class management strategies and personality traits. In this study, which descriptive research was used, 208 forms were sent to high school English teachers who work both in the center and the towns of the Zonguldak district during the 2012-2013 educational year. 172 teachers answered the forms. 153 forms were considered valid and counted in the study. Datas were collected with three different forms. The first form is included personal information about the teachers' demographic data. Second form is `The Classroom Management Styles of Teachers Questionnaire` which was prepared by Terzi (2001) and consisted of two parts with a sum of 34 items. At the last part , `40 item Personality Test based on Adjectives` which was prepared by Bacanlı, İlhan and Aslan (2009) was used to identfiy the personality traits of high school English teachers. Frequency, percentage, mean, independent samples t-test and Pearson Correlation were used to analyze the data.According to the results of the study, it was found that the teachers respectively show the democratic, autocratic and laissez faire classroom management styles. The teachers' classroom management opinions differs in terms of sex in the laissez faire management style and the seminar they take in the democratic class management style, however; it doesn't differ in terms of seniority, the type of school they work for, attend school after an exam and the duration they work in the same school. There is a meaningful relation between the classroom management strategies and the personality traits of the teachers. The teachers who are extrovert, open to experience and a high sense of responsibility take over the democratic classroom management strategies but not the permissive class management. Teachers who have negative affectivity have tendency to use autocratic classroom management strategies in their classrooms. Teachers who have more than 11 years of working experience are extrovert. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Orta öğretim İngilizce öğretmenlerinin sınıf yönetimi yaklaşımları ile kişilik tipleri arasındaki ilişkinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | The relation between the class management strategies and personality traits of English teachers in highs schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | High schools teachers | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | English lessons | |
dc.subject.ytm | Classroom management | |
dc.subject.ytm | Personality types | |
dc.identifier.yokid | 10113628 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 438424 | |
dc.description.pages | 126 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |