Show simple item record

dc.contributor.advisorGüngör Akıncı, Besime Arzu
dc.contributor.authorGönül, Arife Nazan
dc.date.accessioned2021-05-07T08:34:12Z
dc.date.available2021-05-07T08:34:12Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-02-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/597319
dc.description.abstractBu çalışma ile ilkokul 4. sınıf Sosyal Bilgiler dersi, `Geçmişimi Öğreniyorum` temasında öykü ve imge kullanımının öğrencilerin ilgi ve tutumlarına etkisinin belirlenmesi, öyküleştirme ve imge yöntemlerinin tanıtılması, bu yöntemlerin kullanımının Sosyal Bilgiler öğretimine yönelik katkısının belirlenmesi amaçlanmaktadır. Araştırma, 2013-2014 eğitim-öğretim yılında uygulanmıştır. Araştırma grubu, Zonguldak Kilimli ilçesinde bulunan Çatalağzı Plevne İlkokulu 4. sınıf öğrencileri (bir şube) ile sınırlıdır. Çalışma hem nicel hem de nitel bir araştırmadır. Nicel boyutta öğrencilerin tutumlarını ölçmeye yönelik tek grup öntest-sontest deseni, nitel boyutta ise öğrencilerin ders dokümanları ve öğrencilerle yapılan görüşmeler analiz edilmiştir. Araştırmanın birinci bölümünde problem tanımlanmış, alt problemler verilmiş, araştırmanın önemi belirtilmiştir. İkinci bölümde ise ilgili yayın ve araştırmalar tanıtılmıştır. Üçüncü bölümde araştırmanın modeli, evren ve örneklemi, öğrencilere ait genel bilgiler, veri toplama aracı, verilerin toplanması, çözümlenmesi ve yorumlanması yapılmıştır. Dördüncü bölümde alt problemlere ilişkin bulgular ve yorumlar ele alınmış, son bölümde ise sonuç ve öneriler açıklanmıştır.Çalışma, öykü ve imge kullanımının Sosyal Bilgiler dersine uygun olarak nasıl gerçekleştirilebileceğini, uygulama adımlarının neler olduğunu ve yöntemin Sosyal Bilgiler dersine yönelik ilgi ve tutumu ne düzeyde etkileyeceğini ortaya koyması bakımından önem taşımaktadır.Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, Öykü, İmge, Tarihsel Düşünme, Tutum.
dc.description.abstractIn this study, 4th class social sciences course, under the theme of `I learn my past`, the effects of using the story and image on student's interest and attitudes, introducing narration and techniques of imagination and to determine the contribution by using these techniques in social sciences teaching are aimed.The study was applied in the 2013-2014 academic year. The research group is located in the center of Zonguldak Çatalağzı Plevne Elementary School and was limited only 4th grade students (a branch). The study is both quantitative and qualitative research. One group pretest-posttest design to measure students 'attitudes to the quantitative dimension, in qualitative dimension interviews with students and students' course documents have been analyzed.In the first part of this research, a problem has been defined and sub-problems had given and the importance of the research was pointed out. In the second part, related publications and related researches have been introduced. In the third part, the model of research, universe and sampling, general informations about students, device of data collection, data collection, data analysis and interpretation of data have been dwelled upon. In the fourth part, findings and interpretations related to sub-problems have been dealt with. In the final part, results and suggestions have been shown.The study is important because it exhibits how the use of story and imagination practising in social sciences course conveniently, what are the practising steps and which degree the method affects the attention and attitude towards social sciences course.Keywords: Social Studies, Story, Image, Historical Thinking, Attitude.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokul 4.sınıf sosyal bilgiler dersinde öykü ve imge destekli öğretimin öğrencilerin ilgi ve tutumlarına etkisi
dc.title.alternativeThe effects of stories and images supported education on' interest and attitudes of students in the lecture of social studies for 4th grade in primary school
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-02-11
dc.contributor.departmentSınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmVisual image
dc.subject.ytmHistorical thinking skill
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmImage
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmStory
dc.subject.ytmStoryline method
dc.identifier.yokid10102001
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid426450
dc.description.pages236
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess