Show simple item record

dc.contributor.advisorCural, Mehmet
dc.contributor.advisorPekkaya, Mehmet
dc.contributor.authorDibek, Erdem
dc.date.accessioned2021-05-07T08:34:11Z
dc.date.available2021-05-07T08:34:11Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/597318
dc.description.abstractVergi, mükellefler tarafından bir yük olarak algılanmakta ve bir mali baskı uyandırmaktadır. Bu mali baskı, mükelleflerin vergi uyumunu azaltmakta ve vergi yükünü azaltıcı tutum-davranışlarda bulunmasına yol açmaktadır. Mükelleflerin vergi tutum ve davranışları etkileyen faktörlerden birisinin kamu hizmetlerinden yararlanma derecesi olduğu bilinmektedir. Kamu hizmetlerinin kişilerin tercihleri doğrultusunda yapılmasının ve/veya kamu hizmetlerinin duyulan memnuniyetin artırılmasının mükelleflerin vergi tutum ve davranışlarını olumlu etkileyeceği beklenmektedir.Bu çalışmada Zonguldak Atatürk Devlet Hastanesi servislerinde yatan 402 hastanın sağlık hizmetlerinden memnuniyet düzeyi ile vergi tutum ve davranışları arasındaki ilişkiyi belirlemeye yönelik anket çalışması uygulanmıştır. Elde edilen anket verilerine frekans, ki-kare testi, t testi, ANOVA testi ve korelasyon analizi uygulanmış ve sonuçları yorumlanmıştır. Sonuçlara göre hastaların sağlık hizmetlerinden memnuniyetleri ile vergi tutum ve davranışları arasında güçlü bir ilişki tespit edilmiştir.Buna göre yatan hastaların sağlık hizmetlerinden memnuniyetlerinin nispeten yüksek olduğunda olumlu, memnuniyetin nispeten düşük olduğunda ise olumsuz vergi tutum ve davranış eğilimi içerisinde olduğuna dair kanıtlara ulaşılmıştır. Ayrıca, hastaların vergi tutum ve davranış seviyeleri konularına göre tespit edilmiş ve kişilerin demografik özelliklerine göre incelenmiştir. Buna göre, genel olarak örneklemdeki hastaların olumlu vergi tutum davranışları konusunda zayıf oldukları ve vergi politikalarının toplumun genelini ilgilendiren beklentileri karşılamadığı söylenebilir. Anahtar Kelimeler: Yatan Hasta Memnuniyeti, Vergi, Vergi Tutum ve Davranışları
dc.description.abstractTax is perceived as a burden by taxpayers and raises the financial pressure. This financial pressure, reduces the compliance burden of taxpayers and leads to orientating the attitude-behavior which reduce in tax burden. One of the factors influencing the attitudes and behavior of taxpayers is known as the degree of benefit from public services. Making public services up to the preferences of the individual and / or increasing the satisfaction from public services, produce positive influence on attitudes and behavior of taxpayers.In this study, a survey is conducted on 402 inpatient of Zonguldak Ataturk State Hospital, to determine the relationship between attitudes - behaviors to the tax and inpatient's level of satisfaction from health services. Frequency, chi-square tests, t-test, ANOVA and correlation analysis are applied to the survey data and results of analysis are evaluated. According to the results, a strong relationship identified between patient satisfaction of health care and the attitude - behavior to the tax. Accordingly, the positive attitudes and behavioral tendencies of the tax is conducted by relatively high satisfied patient from health care services, and the negative for relatively low satisfied ones. In addition, the levels of patient attitudes and behaviors to the tax have been identified by subject and studied according to demographic properties. Accordingly, it can be said that up to the sample, patients are generally weak in the positive attitudes and behavior to the tax and tax policy of Turkey can be said to not meet the expectations of the general interests of the society.Keywords: Inpatient Satisfaction, Tax, Attitudes and Behaviors to the Taxen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMaliyetr_TR
dc.subjectFinanceen_US
dc.titleSağlık hizmetlerinden memnuniyet ile vergi tutum ve davranışları arasındaki ilişki
dc.title.alternativeRelationship between level of health care satisfaction and tax attitudes and behaviors
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMaliye Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHealth services
dc.subject.ytmTaxes
dc.subject.ytmTaxpayer
dc.subject.ytmPatients
dc.subject.ytmPatient satisfaction
dc.subject.ytmAttitudes
dc.identifier.yokid10102988
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid422633
dc.description.pages143
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess