Show simple item record

dc.contributor.advisorYavuz, Soner
dc.contributor.authorYavuz, Gonca
dc.date.accessioned2021-05-07T08:34:10Z
dc.date.available2021-05-07T08:34:10Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-02-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/597313
dc.description.abstractÜlkemizde 2000'li yılların başlarından itibaren, Proje Tabanlı Öğretim (PTÖ) hakkında yüksek lisans ve doktora tez çalışmaları tamamlanmaya başlamıştır. Günümüze kadar olan süreçte, çok sayıda araştırma yapılmış olması konu hakkında genel çerçevenin belirlenmesi ihtiyacını ortaya çıkarmıştır. Araştırmada, Türkiye'de 2002 ve 2014 yılları arasında fen eğitimi alanındaki PTÖ konusuyla ilgili tamamlanmış yüksek lisans ve doktora tezleri üzerine bir içerik analizi yapılmıştır. Araştırma kapsamına alınan 32 adet yüksek lisans ve 11 adet doktora tezi, `yayınlanma yılına, sayfa sayısına, danışmanların unvanına, tez yazarlarının cinsiyetine, araştırma türüne, araştırma modeline, araştırma konusuna, örneklem belirleme yöntemine, örneklem sayısına, örneklem düzeyine, veri toplama araçlarının türüne, veri analiz yöntemine, kaynaklarının türüne ve güncelliğine` göre incelenmiştir. Araştırmanın sonuçları, yüksek lisans düzeyinde daha çok nicel araştırma türünün, doktora düzeyinde ise karma araştırma türünün tercih edildiğini göstermiştir. Hem yüksek lisans hem de doktora düzeyinde, daha çok deneysel araştırma modelinin tercih edildiği; araştırma konusu olarak PTÖ'nün öğrenci başarısı ve tutumu üzerine etkilerinin araştırıldığı; örneklem belirleme yöntemi olarak daha çok `basit seçkisiz` örneklem belirleme yöntemiyle `51-100 kişilik` örneklemler üzerinde çalışıldığı tespit edilmiştir. Veri toplama aracı olarak, daha çok başarı ve tutum ölçeklerinin ve ortalamalar arasındaki farkın belirlendiği analiz yöntemlerinin tercih edildiği sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractMaster thesis and doctoral thesis have been conducted about project-based learning (PBL) in our country since the early 2000's. Because of the wide usage of the project-based learning, it is essential to draw a framework about the project-based learning in science education. Content analysis was conducted on master thesis and doctoral thesis in subject of project-based learning in science education, which are published between 2002 and 2014 in Turkey. 32 master thesis and 11 doctoral thesis were analyzed regarding `publication date, total page number, academic title of the advisors, gender of authors, research type, research model, subject of study, sampling method, grade level of sample, sample size, type of data collection instruments, analysis method and references`. Result of the study indicates that quantitative methods are preferred in master thesis; on the other hand mixed type methods are preferred in doctoral thesis. Master and doctoral thesis were mostly prepared by experimental method. In both thesis types as a preferred sampling method, random sampling method is used and sample sizes ranged from about 51 to 100. In master and doctoral thesis mostly the effects of project-based learning on student achievement and attitude were investigate. The achievement tests and the attitude scales were mostly preferred as a major data collection instruments. The method which is base on the differences between the averages was preferred for analyzing hypothesis.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen eğitimi alanında proje tabanlı öğretim ile ilgili tamamlanmış tezler üzerine bir içerik analizi: Türkiye örneği (2002-2014)
dc.title.alternativeA content analysis related to completed theses in the field of project-based learning in science education: The case of Turkey (2002-2014)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-02-17
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmProject based learning method
dc.subject.ytmTheses
dc.subject.ytmPostgraduation thesises
dc.identifier.yokid10102626
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid426451
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess