2006 ve 2015 Türkçe öğretim programlarında kullanılan fiillerin yenilenmiş bloom taksonomisine göre sınıflandırılması
dc.contributor.advisor | Mete, Filiz | |
dc.contributor.author | Avşar, Gözde | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:34:06Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:34:06Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2019-03-11 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/597295 | |
dc.description.abstract | Öğretim programları bir dersin işlenişinde büyük önem taşımaktadır. Ülkemizde öğretim programları Millî Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanmaktadır. Bu programlar çağın gereklerine uygun biçimde geliştirilmektedir. Çalışma buradan yola çıkarak Türkçe öğretim programında yer alan kazanımlarda, öğrencilerden beklenen Yenilenmiş Bloom Taksonomisindeki üst düzey bilişsel basamaklara çıkabilme durumunu belirlemek için yapılmıştır.Bu araştırma Türkçe öğretim programlarında yer alan fiillerin sınıflanması ve programa yeni fiillerin katılmasını amaçlamaktadır. Program kazanımlarında kullanılan fiiller sınırlı sayıda olup genellikle aynı kazanımların tekrarı ile devam etmektedir. Çalışmada Türkçe becerilerine yeni fiiller kazandırılmak ve bu fiillerin kullanımıyla öğrencilerin üst düzey bilişsel becerilere ulaşmasını sağlamak istenmektedir.Çalışmada `Yazılı Türkçenin Kelime Sıklığı Sözlüğü`, `Türkçenin Sıklık Sözlüğü` ve `Türkçenin Ters Sıklık Sözlüğü` kullanılarak fiiller belirlenmiş ve bu fiiller A'dan Z'ye sıralanarak verilmiştir. Belirlenen ve eğitime kazandırılmaya çalışılan bu fiillerin yeni hazırlanacak olan programlarda kullanılması önerilmektedir. 2006 yılında okuma, dinleme, konuşma yazma ve dil bilgisi kazanımları, 2015 yılında ise sözlü iletişim, okuma ve yazma beceri alanları bulunmaktadır.2006 ve 2015 Türkçe öğretim programlarında bulunan kazanımlar Yenilenmiş Bloom Taksonomisine göre sınıflandırılarak, hangi basamaklarda çoğaldığı belirlenmiştir.Çalışmanın sonucunda programlardaki kazanımların çoğunun uygulama basamağında yoğunlaştığı ve yazma beceri alanı dışında yaratma basamağına fazla yer verilmediği görülmüştür.Çalışmada 2006 ve 2015 yılı Türkçe öğretim programları ele alınmıştır. Programlarda yer alan kazanımların üst düzey basamaklara yeterli oranda yer vermediği görülmüştür. Çalışmanın öneriler kısmında hazırlanacak olan Türkçe öğretim programlarında kullanılmak üzere sıklık sözlüklerinden faydalanarak bulunan fiiller tablo halinde sunulmuştur. | |
dc.description.abstract | The instruction programmes have a great importance in terms of a lesson process. Teaching programs in our country are prepared by the Ministry of National Education. These programmes have been developped in accordance with the requirements of the age. This study was conducted in order to determine the level of emergence from the students in higher level cognitive steps in the revised bloom taksonomy expected from Turkish teaching programs.This research aims the verbs which take place in the curriculum of Turkish language to be classified and new verbs to be added in the curriculum. The verbs which are used in the acquisitions of the curriculum are in a limited number and they usually go on with the repetition of the same acquisitions.This study, to bring in new verbs in Turkish language skills and to provide students with reach high level cognitive skills are desired.This study, the verbs have been determined by using `The Word Frequency Dictionary of Written Turkish Language`,`The Frequency Dictionary of Turkish Language` and `The Reverse Frequency Dictionary of Turkish Language` and these verbs have been given by sorting them from A to Z. It is proposed to use actions, which have been determinded and tried to be trained, in the curriculums to be newly prepared. The acquisitions of reading, listening, speaking, writing and grammar are found in 2006 and the areas oral communication, reading and writing skills are found in 2015.It has been determined at which steps the acquisitions which are found in the Turkish language curriculums of 2006 and 2015 have increased by classifying them according to the Revised Bloom Taxonomy.As a result of this study, it has been seen that most of the acquisitions in the curriculums have centred on the step of practice and the step of creating hasn't been given place much out of the writing skill.This study, Turkish teaching programs for 2006 and 2015 were discussed. It has been seen that the achievements in the programs do not take place in the upper levels sufficiently. The verbs presented by using frequency dictionaries to be used in the turkish teaching programs to be prepared in the suggestions part of the work are presented in a table. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Dilbilim | tr_TR |
dc.subject | Linguistics | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 2006 ve 2015 Türkçe öğretim programlarında kullanılan fiillerin yenilenmiş bloom taksonomisine göre sınıflandırılması | |
dc.title.alternative | Classification of actions used in 2006 and 2015 Turkish teaching programs according to the revised bloom taxonomy | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-03-11 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.subject.ytm | Grammar-verb | |
dc.subject.ytm | Bloom?s taxonomy | |
dc.subject.ytm | Classification | |
dc.subject.ytm | Taxonomy | |
dc.subject.ytm | Turkish lesson | |
dc.identifier.yokid | 10140474 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 451802 | |
dc.description.pages | 165 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |