Show simple item record

dc.contributor.advisorİnce, Murat
dc.contributor.authorAslantürk, Hilal
dc.date.accessioned2021-05-07T08:34:00Z
dc.date.available2021-05-07T08:34:00Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-01-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/597269
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, 2015-2016 öğretim yılından itibaren İlkokul 4. Sınıf düzeyinde uygulanmaya başlanan İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi Dersi öğretim programının öğretmen görüşleri çerçevesinde değerlendirilmesidir. Araştırma genel tarama modeli içerisinde tasarlanmış betimsel bir çalışmadır. Araştırmada araştırmacı tarafından geliştirilen ve program öğelerine dayalı hazırlanan ölçme aracı, İstanbul'un farklı ilçelerindeki 155 sınıf öğretmenine uygulanmıştır. Verilerin analizce frekans, yüzde, aritmetik ortalama, bağımsız gruplar için t testi, Tek Yönlü Varyans analizi, Mann Whitney U testi ve Kruskall Wallis H testi kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre; öğretmenlerin İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi öğretim programına ilişkin görüşlerinin kazanım öğesi dışında olumlu olduğu görülmektedir. Öğretmenlerin program öğelerine ilişkin görüşleri ile cinsiyet, yaş, mezun olunan alan, kıdem, lisansüstü eğitim alıp almama durumuna göre farklılaştığı bulunmuştur. Programda önerilen kazanımların öğrenme düzeyine uygun, ölçülebilir ve etkinliğe dönüştürülebilir olmadığı, kazanımları ölçecek ölçme aracı geliştirmede kendilerini yeterli görmedikleri sonucuna ulaşılmıştır. Program kazanımlarının program geliştirme ve ölçme değerlendirme uzmanları ve eğitim psikologları tarafından tekrar gözden geçirilmesi; programda örnek etkinlik, ölçme aracı ve açıklamaların yer alması ve yerel hizmet içi eğitimlerin düzenlenmesi gibi öneriler getirilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to invesitigate 4th Grade Human Rights, Citizenship and Democracy Curricula that become valid in the period of 2015-2016. The research was a descriptive study designed in survey method. In the study, the researcher developed the scaling tool that is based on curriculum. This scaling tool was implemented over 155 class teachers. In analysing the datas, it was implemented the frequence, arithmatic mean, for independent groups, one way analysis of variance, Mann Whitney U Test and Kruskall Wallis H test. In the study, the teachers' opinions were positive related with 4th Grade Human Rights, Citizenship and Democracy Curricula, excluding the achievement item. According to the findings of the study; it was seen the difference between the teachers' opinions related with the program's items and sex, age, graduation, and the degree of the graduate. The teachers stated that the achievements that was suggested in the curriculum were not suitable for the learning level, measurable and transitable to activity. Besides, the teachers stated to disapprove to them for developing the scaling tool that measured the achievements. It was recommended that the curriculum development and and assesment and evaluation experts and the education pschologists review the outcomes in the curriculum.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokul 4. sınıf insan hakları, yurttaşlık ve demokrasi dersi öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri
dc.title.alternativeTeacher's opinions on the elementary school 4th grade human rights, citizenship and democracy curriculum
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-01-25
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.subject.ytmPrimary school teachers
dc.subject.ytmHuman rights education
dc.subject.ytmCitizenship lesson
dc.subject.ytmEducation of democracy
dc.subject.ytmDemocracy and Human Rights course
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.identifier.yokid10186808
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid503252
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess