Show simple item record

dc.contributor.advisorArslan, Ali
dc.contributor.authorYavuzarslan, Hamide
dc.date.accessioned2021-05-07T08:33:59Z
dc.date.available2021-05-07T08:33:59Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-03-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/597266
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, evrensel tasarıma dayalı öğrenmenin öğrencilerin matematik dersindeki akademik başarıları ve matematik dersine yönelik tutumları üzerindeki etkisini araştırmaktır. Çalışma, 2016-2017 öğretim yılında, Zonguldak ilindeki bir ilkokulun iki farklı 4. Sınıfında öğrenim gören 33 öğrenci üzerinde 18 haftalık bir süreyi kapsayacak şekilde yürütülmüştür. Araştırmada deney ve kontrol grubu olmak üzere iki farklı grup belirlenmiş olup deney grubunda evrensel tasarıma dayalı öğrenme modeli uygulanırken, kontrol grubunda ise matematik öğretim programına dayalı bir öğretim gerçekleştirilmiştir. Araştırmada karma desen kullanılmıştır. Araştırmanın nicel kısmında, yarı deneme modellerinden eşitlenmemiş kontrol gruplu model kullanılmıştır. Bu modelde veriler, başarı testi ve matematik dersi tutum ölçeği ile toplanmıştır. Başarı testi ve matematik dersi tutum ölçeği deney ve kontrol grubu öğrencilerine uygulamanın başında ön test, sonunda ise son test olarak uygulanmıştır. Araştırmanın nitel kısmında ise durum çalışması kullanılmış olup, veriler odak grup görüşmesi yoluyla toplamıştır. Görüşmeye katılan öğrenciler, maksimum çeşitlilik örneklemesi ile belirlenmiştir. Elde edilen verilerin yorumlanmasında betimsel analiz kullanılmıştır. Veriler dikkat, ilgi, çeşitlilik, iş birliği, bilginin kalıcılığı, etkin katılım, öz düzenleme kodları altında analiz edilmiştir. Araştırmanın sonunda, evrensel tasarıma dayalı öğrenmenin öğrencilerin matematik dersi başarılarını artırmada ve matematik dersi ile ilgili tutumlarını artırmada büyük etkiye sahip olduğu bulunmuştur. Ayrıca öğrencilerin evrensel tasarıma dayalı öğrenmenin matematik dersine yönelik dikkat, ilgi, işbirliği ve öz düzenleme becerilerini arttırdığı; bilginin kalıcılığı, çeşitlilik ve etkin katılımı sağladığı sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the effect of Universal Design for Learning (UDL) on students' academic achievement and attitudes towards mathematics course. This study was carried out for 18 weeks with 33 students studying in two different 4th grade classes at a primary school in Zonguldak province in the 2016 - 2017 academic year. Two different groups were designated as the experimental group and the control group in the study. UDL was used in the experimental group while teaching based on curriculum was conducted in the control group. In this study, the mixed method was used. In the quantitative part of the study, non-equivalent control groups design were utilized. As instruments, an achievement test and attitude scale were employed. The achievement test and attitude scale were applied as pre-test and post-test to both groups. In the qualitative part of the study, case study model was used and data were collected through focus group interview. The students participating in the interview were identified with a maximum variation sampling method. Descriptive analysis was used to interpret the data obtained. The data obtained were attention, interest, diversity, cooperation, retention, active participation, self-regulation codes. At the end of the study, it was determined that UDL was large effect on academic achievement and attitudes towards mathematics course. Furthermore, the students stated that the UDL improves their attention, interest, cooperation and self-regulation skills. Additionally, they stated that UDL supports the retention of knowledge, diversity and active participation.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEvrensel tasarıma dayalı öğrenmenin öğrencilerin matematik dersindeki akademik başarılarına ve derse yönelik tutumlarına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of universal design for learning on stundents academic achievement and attitude towards mathematic course
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-03-04
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmUniversal design
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.identifier.yokid10192841
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid505020
dc.description.pages139
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess