Show simple item record

dc.contributor.advisorŞensoy, Sadri
dc.contributor.authorYilmaz, Ahmet
dc.date.accessioned2021-05-07T08:32:12Z
dc.date.available2021-05-07T08:32:12Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/597021
dc.description.abstractBu tez çalışmasında GGG60 malzemeden imal edilmiş 95HP 1.3 multijet dört silindirli dizel motorun krank milinin dinamik analizi yapılmıştır. Analiz aşamasında; 4 silindirli krank milinin ANSYS yazılımı aracılığıyla simülasyonu hazırlanmış ve kritik noktaların detaylı mesh?lemesi yapılmıştır.İçten yanmalı motorlar, yanma sonucu oluşan enerjiyi mekanik enerjiye çeviren ekipmanlardır. Krank milleri içten yanmalı motorların en önemli hareketli parçalarından bir tanesidir. Krank milleri yapısı itibariyle karmaşık bir yapıya sahiptir. Krank millerinin vibrasyon performansı motor verimini direkt olarak etkilemektedir. Krank millerinin vibrasyon değerinin tespiti ise; krank milinin karmaşık geometri de olması nedeniyle hesaplanması zordur. Bu çalışma da, krank miline etki eden piston ağırlıkları dikkate alınarak krank milinin doğal frekans değerlerindeki modal analizi incelenmiştir. Son olarak, yapılan model analiz üzerindeki kritik gerilme noktaları belirlenerek raporlanmış ve sonuçlar yorumlanmıştır.
dc.description.abstractIn this thesis, dynamic analysis of four cyclinder 1.3. multijet engine?s crankshaft which were manufactured by GGG60 metarial. The finite element analysis (FEM) software ANSYS was used to do the modal analysis and the detailed of the critical points were meshed by ANSYS.Internal combustion engines are converting the chemical energy of the fuel to mechanical energy. Crankshaft is also one of the most important moving parts in internal combustion engine. Crankshaft is a complicated continuous elastomer. The vibration performance of crankshaft has important effect to engine by directly. The calculation of crankshaft vibration performance is difficult because of the complexity of crankshaft structure.In this study, Main analysis parameters of crankshaft were added to piston weight on the crankshaft. At least, the critical points were observed on the dynamic analysis model of crankshaft to reported and interpreted in this study.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.title95 hp 1.3 multijet dört silindirli dizel motora ait krank milinin dinamik analizi
dc.title.alternativeThe crankshaft dynamic analysis of 95 hp 1.3 multijet diesel engine with four cylinder
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCrankshaft
dc.subject.ytmDynamic analysis
dc.identifier.yokid10007522
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid337924
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess