Du-TE modeli çerçevesinde tasarlanan hizmet içi eğitimin etkililiğinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Koparan, Timur | |
dc.contributor.author | Yiğit, Engin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:31:48Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:31:48Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/596921 | |
dc.description.abstract | Bilgi iletişim teknolojileri kullanılarak matematik öğretimi konusunda yıllardan beri süregelen çalışmalar, matematik öğretimi ile ilgili yazılımların artması ve gelişmesi ile çok daha farklı seviyelere ulaşmıştır. Bu değişim ve gelişim matematik öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçlarını da beraberinde getirmiştir. Bu çalışmada teknoloji entegrasyon modellerinden biri olan Du-TE Modeli çerçevesinde matematik öğretmenlerine yönelik tasarlanan hizmet içi eğitimin etkililiği incelenmiştir. Bu amaçla veri toplama aracı olarak bilgisayar destekli matematik öğrenme inanç ölçeği, yazılım bilgi düzeyi anketi ve açık uçlu sorulardan oluşan görüşme formu kullanılmıştır. Bunun yanında çalışma yaprakları ve bilgisayar ekran görüntülerinden yararlanılmıştır. Araştırma 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Batı Karadeniz Bölgesinde MEB'e bağlı ortaokul ve liselerde görev yapmakta olan matematik öğretmenleri ile yürütülmüştür. Özel durum çalışması metodolojisinin benimsendiği bu araştırmanın çalışma grubunu 9 matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Hizmet içi eğitim etkinlikleri haftada 3 saat olmak üzere toplam 10 hafta sürmüştür. Bu süreçte CABRİ II, GEOGEBRA, CABRİ 3D, DERİVE, TİNKERPLOTS yazılımları yanında STARBOARD akıllı tahta yazılımı kullanılmıştır. Bu yazılımlar çalışma yaprakları ile birlikte kullanılarak matematik yönelik etkinliklere yer verilmiş ve teknolojinin derslere entegre edilmesine yönelik farkındalık oluşturulmaya çalışılmıştır. Uygulama öncesi ve uygulama sonrası toplanan veriler nitel ve nicel olarak analiz edilmiştir.Elde edilen bulgulardan Du-TE Modeline göre tasarlanan hizmet içi eğitimin öğretmenlerin matematik öğretiminde teknoloji kullanımına yönelik inançlarını olumlu yönde etkilediği ve kursa katılan öğretmenlerin kurs hakkındaki görüşlerinin çok olumlu olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bunun yanı sıra öğretmenlerin yazılım bilgi düzeyleri önemli derecede yükselmiştir.Bu sonuç doğrultusunda okullardaki teknoloji kullanımının artması için öğretmenlerin teknolojinin kullanımı ve derslere entegresi konusunda eğitilmesi önerilmektedir.Anahtar Kelimeler: Hizmet içi eğitim, Matematik öğretmenleri, Bilgisayar ve iletişim teknolojileri, Bilgisayar destekli matematik öğretimi, Du-TE teknoloji entegrasyon modeli. | |
dc.description.abstract | The studies which has been conducted for several years using information and communication technologies are improved by the help of developments on mathematics education software. These improvements make some certain changes necessary on in-service teacher education. In this study, the effectiveness of the Du-TE Model based in-service teacher education designed for mathematics teachers, one of the technology integration models in education, was investigated. For this purpose, computer-based mathematics learning belief scale, software knowledge level scale, and interview form including open ended questions were used as data collection tools. In addition, work sheets and computer screen shots were utilized for the study. Middle school and high school mathematics teachers from a city in Black Sea Region were participated to the study in 2015-2016 academic year. There were 9 participants in the study in which case study methodology was preferred. In-service teacher education activities had been conducted for 10 weeks, 3 hours for a week. In this process, CABRI II, GEOGEBRA, CABRI 3D, DERIVE, and TINKERPLOTS software and STARBOARD smart boards were used. Activities for getting technology integrated in mathematics education were included by using software with work sheets. Moreover, researcher tried to create an awareness of teachers for getting technology integrated in courses. Data gathered before and after the study was analyzed both quantitatively and qualitatively. Results showed that Du-TE Model based in-service teacher education affected beliefs of mathematics teachers positively on behalf of technology use in mathematics education. Furthermore, teachers had positive opinions towards in-service teachers education courses within the study. Also, software knowledge levels of teachers were improved significantly.As a result, technology use of mathematics teachers and integration of technology into the mathematics education is suggested in order to promote use of technology in schools. Keywords: In-service teacher education, Mathematics teachers, Computer and communication technologies, Computer-based mathematics education, Du-TE technology integration. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Du-TE modeli çerçevesinde tasarlanan hizmet içi eğitimin etkililiğinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | An investigation of the effectiveness of Du-TE model based in-service teacher education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10120788 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 453668 | |
dc.description.pages | 187 | |
dc.publisher.discipline | Matematik Eğitimi Bilim Dalı |