7. sınıfta bazı konuların dinamik matematik yazılımı ile öğretiminin akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi
dc.contributor.advisor | Akıncı, Mustafa | |
dc.contributor.author | Acar, Murat | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:31:32Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:31:32Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/596854 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, 7. sınıf matematik dersi müfredatında bulunan `Doğrular ve Açılar` ile `Çember ve Daire` alt öğrenme alanlarında DMY ile öğretimin akademik başarıya ve kalıcılık üzerindeki etkisini incelemek için yapılmıştır. Araştırmada yöntem olarak, iki faktörlü desen olarak tanımlanan ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma 2016-2017 eğitim öğretim yılı 2. döneminde yapılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını Zonguldak ilinin Kozlu ilçesinde MEB'e bağlı bir ortaokulda öğrenim görmekte olan 7. sınıf iki şubeden oluşan toplam 55 öğrenci oluşturmaktadır. GeoGebra destekli dinamik ortamda yapılan öğretimin akademik başarıya ve kalıcılık üzerindeki etkisini tespit edebilmek amacıyla 27 öğrenciden oluşan deney ve 28 öğrenciden oluşan kontrol grupları oluşturulmuştur. Gruplar oluşturulurken, 7. Sınıf 8 şubeye uygulanan ön test sonuçlarına göre öğrencilerin akademik başarıları ve sınıfların mevcutları göz önünde bulundurulmuştur. Deney grubunda öğrencilere GeoGebra'nın etkin şekilde kullanımını içermekte olan inşa aktiviteleriyle, kontrol grubunda ise MEB müfredat programına uygun olarak öğretime devam edilmiştir. Hazırlanan konu başarı testi, her iki gruba da sınıf içi etkinlikler yapılmadan önce ön-test, etkinlikler yapıldıktan sonra son-test olarak uygulanmıştır. Kalıcılık testleri, son-testten 1 ay sonra her iki gruba uygulanmıştır. Verilerin analizi, bilgisayar ortamında ITEMAN ve SPSS yazılımları kullanılarak yapılmıştır. Bağımlı ve bağımsız örneklemler için t testleri grupların başarı düzeyleri arasındaki farkı bulmak için kullanılmıştır.Gruplar arasındaki karşılaştırmalar sonucunda, GeoGebra destekli dinamik ortamda yapılan öğretimin öğrencilerin akademik başarılarını ve kalıcılığı olumlu etkilediği görülmüştür. | |
dc.description.abstract | The purpose of the study is to investigate out the effects of teaching with dynamic mathematical software of the subject of lines, angles and circle which are parts of secondary school seventh grade math class, on student's achievement and permanence. This is an experimental study in which pre-test and post-test group have been conducted. The study was conducted in Spring Term of 2016-2017 academic year. This study group consists of 7th grade students who are studying at a secondary school in Kozlu district of Zonguldak. The participants of the study are 55 seventh grade students divided into two classrooms. To find out the effects of teaching in the dynamic environment supported by GeoGebra on student's achievement and permanence, an experimental group consisting of 27 students and a control group consisting of 28 students have been assigned. The experimental and control groups were determined by considering the results of the pre-test which was applied to 8 classes of 7th graders, and the classes were chosen by considering the number of students and the academic achievement of the students in those classes.The construction activities which inclides effective use of GeoGebra activities were used in treatment group whereas the instruction based on the curriculum of Ministry of National Education was used in control grup.Achievement tests, which were prepared for particular units were administered to both groups as pre-test, post test before and after the activities. After the post test, the permanence tests were applied to both groups after 1 month in class.The analysis of the data was conducted in computer environment using ITEMAN and SPSS programs. Independent sample t-test and paired sample t-test have been used in order to find out the difference among the achievement levels of the groups.As a result of the comparisons between groups, it might be inferred that GeoGebra positively influences academic achievements and permanence of the students. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 7. sınıfta bazı konuların dinamik matematik yazılımı ile öğretiminin akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi | |
dc.title.alternative | The effects of teaching with dynamic mathematical software on student achievement and permanence of learning in particular seventh grade concepts | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10159475 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 468208 | |
dc.description.pages | 87 | |
dc.publisher.discipline | İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bilim Dalı |