Show simple item record

dc.contributor.advisorGeniş, Melih
dc.contributor.authorDerin, Zeynel
dc.date.accessioned2021-05-07T08:31:25Z
dc.date.available2021-05-07T08:31:25Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/596827
dc.description.abstractZonguldak ilini Ankara'ya bağlayan devlet karayolu güzergâhının çift yönlü olması için çalışmalar devam etmektedir. Bu amaçla günümüzde hizmet veren Sapça tüneline paralel yeni tüp ve Üzülmez tünellerinin kazı çalışmaları tamamlanmıştır. Tünel güzergâhı boyunca seçilen kesitler için duraylılık değerlendirmesi yapılmıştır. Kaya malzemesinin dayanım ve deformasyon özellikleri laboratuvar çalışmaları ile bulunmuştur. RMR ve Q gibi kaya kütlesi sınıflama sistemleri kullanılarak kaya kütlesi puanları tespit edilmiştir. Sonra kaya kütlesine ilişkin dayanım ve deformasyon özellikleri çeşitli araştırmacılar tarafından önerilen görgül eşitliler yardımıyla belirlenmiştir. Elde edilen veriler, iki boyutlu sonlu elemanlar çözümleme yöntemlerini esas alan bilgisayar programlarında kullanılarak yerdeğiştirme miktarları, açıklık çevresinde oluşan yenilme bölgeleri belirlenmiştir. Ayrıca tünel kazısının çeşitli aşamalarında uygulanan tahkimatın duraylılığı da değerlendirilmiştir.
dc.description.abstractThe studies about extension to double roadway of existing state roadway from Zonguldak to Ankara has been continued. In this purpose, excavations of tunnel tube parallel of existing Sapça Tunnel and Üzulmez tunnels have just been completed. Stability assessment for selected regions along to the tunnels route were performed. Strength and deformation properties of rock material by laboratory studies were obtained. Rock mass ratings were estimated by rock mass classification systems such as RMR and Q. Then, strength and deformation properties of rock mass is obtained by using empirical equations proposed by various researchers. Displacement and failure zones around openings were calculated by using obtained data into two dimensional computer code based finite element method. Furthermore, support stabilities at the different stages of excavation were evaluated.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMaden Mühendisliği ve Madenciliktr_TR
dc.subjectMining Engineering and Miningen_US
dc.titleZonguldak çevresinde açılan karayolu tünellerinin çevre kaya özelliklerinin belirlenmesi ve duraylılığının değerlendirilmesi
dc.title.alternativeStability assesment and determination of rock mass properties of roadway tunnels around zonguldak
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMaden Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10185519
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid498444
dc.description.pages165
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess