Zonguldak çevresinde açılan karayolu tünellerinin çevre kaya özelliklerinin belirlenmesi ve duraylılığının değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Geniş, Melih | |
dc.contributor.author | Derin, Zeynel | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:31:25Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:31:25Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/596827 | |
dc.description.abstract | Zonguldak ilini Ankara'ya bağlayan devlet karayolu güzergâhının çift yönlü olması için çalışmalar devam etmektedir. Bu amaçla günümüzde hizmet veren Sapça tüneline paralel yeni tüp ve Üzülmez tünellerinin kazı çalışmaları tamamlanmıştır. Tünel güzergâhı boyunca seçilen kesitler için duraylılık değerlendirmesi yapılmıştır. Kaya malzemesinin dayanım ve deformasyon özellikleri laboratuvar çalışmaları ile bulunmuştur. RMR ve Q gibi kaya kütlesi sınıflama sistemleri kullanılarak kaya kütlesi puanları tespit edilmiştir. Sonra kaya kütlesine ilişkin dayanım ve deformasyon özellikleri çeşitli araştırmacılar tarafından önerilen görgül eşitliler yardımıyla belirlenmiştir. Elde edilen veriler, iki boyutlu sonlu elemanlar çözümleme yöntemlerini esas alan bilgisayar programlarında kullanılarak yerdeğiştirme miktarları, açıklık çevresinde oluşan yenilme bölgeleri belirlenmiştir. Ayrıca tünel kazısının çeşitli aşamalarında uygulanan tahkimatın duraylılığı da değerlendirilmiştir. | |
dc.description.abstract | The studies about extension to double roadway of existing state roadway from Zonguldak to Ankara has been continued. In this purpose, excavations of tunnel tube parallel of existing Sapça Tunnel and Üzulmez tunnels have just been completed. Stability assessment for selected regions along to the tunnels route were performed. Strength and deformation properties of rock material by laboratory studies were obtained. Rock mass ratings were estimated by rock mass classification systems such as RMR and Q. Then, strength and deformation properties of rock mass is obtained by using empirical equations proposed by various researchers. Displacement and failure zones around openings were calculated by using obtained data into two dimensional computer code based finite element method. Furthermore, support stabilities at the different stages of excavation were evaluated. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Maden Mühendisliği ve Madencilik | tr_TR |
dc.subject | Mining Engineering and Mining | en_US |
dc.title | Zonguldak çevresinde açılan karayolu tünellerinin çevre kaya özelliklerinin belirlenmesi ve duraylılığının değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Stability assesment and determination of rock mass properties of roadway tunnels around zonguldak | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Maden Mühendisliği Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10185519 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 498444 | |
dc.description.pages | 165 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |